جنگنده های اف 35 بن زاید فقط با اجازه نتانیاهو پرواز می کنند

جنگنده های اف 35 بن زاید فقط با اجازه نتانیاهو پرواز می کنند
شنبه 10 آبان 1399 - 18:48

امارات دلایل متعددی برای توجیه سازش با صهیونیست‌ها مطرح کرد؛ اما در پایان فقط بر دست یافتن به جنگنده های اف 35 تاکید کرد و به رغم آنکه این توجیه نیز مانند دیگر توجیه ها بسیار احمقانه است اما بن زاید همچنان بر آن اصرار دارد تا آنکه از جانب ترامپ و نتانیاهو در این خصوص چراغ سبزی دریافت کرد.

العالم ـ کشکول

موافقت مشترک ترامپ و نتانیاهو برای فروش جنگنده های اف 35 به امارات به نظر می رسد یک موافقت مشروط بوده است؛ بدین معنا که علاوه بر حفظ برتری رژیم صهیونیستی بر تمام کشورهایی که به سازش روی آوردند، می بایست این رژیم بر این جنگنده ها نظارت و کنترل داشته باشد باید "اسراییل" موقعیت این جنگنده ها را بداند و آنها را ردیابی کند به عبارتی دیگر این جنگنده ها فقط با موافقت نتانیاهو پرواز می کنند.

این شرط‌ها را کنگره آمریکا تعیین کرده است. الیوت انگل رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و شماری از نمایندگان دموکرات اعلام کردند که پیش نویس لایحه ای با عنوان "قانون حمایت از تکنولوژی پیشرفته در خاورمیانه" ارائه داده اند این پیش نویس شرطی بدین مضمون تعیین کرده است که کشورهایی که خواهان استفاده از تجهیزات دفاعی آمریکا هستند باید توافق صلح یا سازش با "اسراییل" امضا کرده باشند و به منظور تضمین نظارت و کنترل تل آویو بر این جنگنده ها و تعیین موقعیت آنها و ردیابی آنها می بایست جنگنده های تعدیل شده به این کشورها ارائه شود".

مشخص است که عبارت تعدیل سلاح ها برای تضمین تعیین موقعیت جنگنده ها و ردیابی آنها که در متن پیش نویس لایحه آمده است، این جنگنده ها را کاملا تحت کنترل و نظارت رژیم اشغالگر قرار می دهد. به رغم آنکه فرزندان زاید تهدید و یا خطری برای رژیم اشغالگر محسوب نمی شوند. آنها بیش از نتانیاهو با مساله فلسطین و محور مقاومت دشمنی دارند.

حال این سوال مطرح می شود که اگر موضع آمریکا و رژیم اشغالگر در قبال امارات که بهای سنگینی خواه از لحاظ مادی و یا سیاسی پرداخت کرد و ترامپ و نتانیاهو این دو شکست خورده را یاری رساند و چنین نفرت انگیز خود را در آغوش صهیونیستها انداخت، اینگونه است، موضع نتانیاهو و ترامپ در قبال سودان و بحرین و دیگر کسانی که در صف عادی سازی ایستاده اند، چگونه خواهد بود؟

پربیننده ترین خبرها