به مناسبت سومین سالگرد آزادسازی آخرین سنگر داعش؛

شکست سخت نیروهای آمریکایی در البوکمال/ محور مقاومت، مانع حضور مجدد تروریست ها در منطقه

شکست سخت نیروهای آمریکایی در البوکمال/ محور مقاومت، مانع حضور مجدد تروریست ها در منطقه
پنج‌شنبه 29 آبان 1399 - 23:01

محمد حسینی خبرنگار ایرانی در سالگرد آزادسازی شهر البوکمال از چنگال داعش با شبکه العالم مصاحبه کرد.

العالم- سوریه

وی در این گفتگو خاطرنشان کرد که سپهبد قاسم سلیمانی عملیات سریعی را برای آزادسازی البوکمال در روستای دیر الزور از چنگال داعش رهبری کرده است.

حسینی در ویژه برنامه شبکه العالم به مناسبت سومین سالگرد آزادسازی البوکمال گفت: این شهر با تلاش های فرمانده شهید، قاسم سلیمانی آزاد گشته و گروهک تروریستی داعش از آن امحا گردید.

هدف استراتژیک

حسینی بیان داشت که سپهبد قاسم سلیمانی عملیات سریعی را برای آزادسازی البوکمال فرماندهی کرده که در آن نیروهای حشدالشعبی عراق به ارتش سوریه ملحق شدند.

وی با بیان اینکه آزادسازی البوکمال شکست بزرگی برای نیروهای آمریکایی رقم زد گفت: هدف از آزادسازی این شهر استراتژیک، ایجاد کمربند محور مقاومت در مرزهای سوریه و عراق بود.

این خبرنگار ایرانی تاکید کرد که محور مقاومت به فرماندهی شهید قاسم سلیمانی پیش از آنکه آزادی سرزمین را بخواهد، به دنبال آزادی انسان بود. ایشان به رزمندگان توصیه می کردند خانه هایی که تروریست های داعش در آنها پناه گرفته بودند بمباران نکنند.

حسینی افزود: در بحبوحه عملیات آزادسازی البوکمال اهالی شهر خدمات پزشکی دریافت می کردند. محور مقاومتی که قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش نماینده آن بودند، قلب های مردم این منطقه را به تسخیر درآورده بود.

دزدیدن کودکان دیر الزور

حسینی با تاکید بر اینکه گروهک تروریستی داعش با هدف مخدوش کردن چهره اسلام دست به این اقدامات می زند گفت: بر همه روشن است که داعش در اعمال وحشیانه خود بسیار پیش رفته، به طوری که این گروهک تروریستی کودکان را در منطقه دیرالزور از خانه هایشان بیرون کشیده، آنها را به گروه خود ملحق کرده و توله های داعش می نامیدند.

شکسته شدن کمر آمریکایی ها

حسینی با بیان اینکه بعد از شکست داعش و اذناب آن، پروژه تجزیه و تقسیم در شرق سوریه ناکام ماند گفت: آنچه در البوکمال اتفاق افتاد کمر آمریکایی ها را شکست. محور مقاومت بود که تمام این دستاوردها را به ارمغان آورد. بعد از آزادسازی حلب و البوکمال، سوریه با مرحله استراتژیک جدیدی روبروست و سالگرد نابودی پروژه داعشی آمریکایی ها را جشن می گیرد. وی افزود: هم زمان با برپایی جشن آزادسازی البوکمال در سوریه، دولت ترامپ نیز در دوران سالگرد پایان حضورش در منطقه به سر می برد.

محور مقاومت اجازه بازگشت دوباره داعش را نخواهد داد

حسینی در ادامه گفت: معادله کنونی در سوریه و عراق اجازه شکل گیری دوباره داعش را نخواهد داد و نیروهای محور مقاومت چه از عراق، چه سوریه و چه حزب الله، روند معادلات سیاسی را در این زمینه ترسیم خواهند کرد. بنابراین دست بالا در این نبرد و در این این معادله در دست آنهاست و رژیم صهیونیستی بیش از همه این خطر استراتژیک را در آزادسازی البوکمال احساس کرده بود. تجاوزهای این رژیم به برخی مواضع سوریه نیز ناشی از همین احساس خطر از دستاوردهای استراتژیک محور مقاومت بود.

پربیننده ترین خبرها