آیا آمدن بایدن یعنی پایان ماه عسل یتیمان ترامپ؟!

آیا آمدن بایدن یعنی پایان ماه عسل یتیمان ترامپ؟!
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 21:30

کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی براین باورند که با روی کار آمدن "جو بایدن" به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا، بعید به نظر می رسد که ماه عسل کشورهای حوزه خلیج فارس با امریکا درزمینه مسائل خارجی به پایان خود برسد.

العالم نظرکده

کارشناسان درباره اینکه بایدن سیاست های خود را در قبال مسائل خارجی تغییر دهد، خوش بین نیستند، زیرا نمی توان تصور کرد که بایدن بگوید که از توافق هسته ای با ایران حمایت می کند و یا اینکه به این توافق باز می گردد و همه تحریم ها را علیه ایران لغو می کند و از ایران می خواهد تا از همه اقداماتش درزمینه افزایش غنی سازی اورانیوم وغیره عقب نشینی کند.

کارشناسان بر این باورند که بایدن ، تحریم های علیه ایران را ادامه خواهد داد و با ابقای تحریم ها ، با دولت ایران مذاکره خواهد کرد.

کارشناسان بین المللی، موضع بایدن را درخصوص جنگ یمن و ادامه سیاست حمایت از عربستان سعودی غیرشفاف خواندند و تاکید کردند که بایدن از روابط میان کشورهای حوزه خلیج فارس و اسرائیل حمایت خواهد کرد.

کارشناسان مسائل سیاسی همچنین بر این باورند که بایدن تلاش خواهد کرد تا دولتی از بروکرات ها و نه ایدئولوژیست ها مانند ترامپ که روشی ایدئولوژیک و کاملا متفاوت با اوباما را انتخاب کرد، تشکیل دهد.

کارشناسان علت این مساله را شکست حزب دموکرات و تیم ترقیخواه سوسیالیست در انتخابات پارلمانی می دانند که باعث شد دو گروه در حزب دموکرات تشکیل شود که یکی از آن ها موافق بازگشت به مذاکره با ایران است و دیگری، راه میانه را ترجیح می دهد.

کارشناسان سیاسی براین باورند که موضوع فلسطین و به رسمیت شناختن الحاق منطقه اشغالی جولان سوریه به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی، برگه برنده قوی در دست بایدن برای مذاکره از نو با ایران است.

کارشناسان می گویند هنوز مشخص نیست که بایدن با چین مقابله خواهد کرد و این کشور را مسئول شیوع ویروس کرونا در جهان خواهد دانست یا نه.

پربیننده ترین خبرها