دولت وفاق ملی لیبی: حمایت فرانسه از حفتر، شرم‌آور است

دولت وفاق ملی لیبی: حمایت فرانسه از حفتر، شرم‌آور است
شنبه 22 آذر 1399 - 14:17

وزیر دفاع دولت وفاق لیبی در مصاحبه با رسانه‌ای فرانسوی، حمایت پاریس از «خلیفه حفتر» را «شرم‌آور» خواند و از مواضع ترکیه در قبال لیبی تمجید کرد.

العالم- لیبی

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره رایزنی‌های پاریس و قاهره در جریان سفر اخیر رئیس‌جمهور مصر به فرانسه برای افزایش حمایت از ژنرال «خلیفه حفتر» ادامه دارد، «صلاح‌الدین النمروش» وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی در مصاحبه با شبکه «فرانس ۲۴» به مواضع فرانسه تاخت.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی که سازمان ملل آن را به عنوان دولت مشروع لیبی به رسمیت می‌شناسد، حمایت‌های فرانسه از خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» را محکوم کرد.

«صلاح‌الدین النمروش» در مصاحبه با فرانس ۲۴ به دفاع از مواضع ترکیه در لیبی پرداخت و گفت: «همکاری نظامی (دولت وفاق ملی لیبی) با ترکیه، کاملا یک توافق علنی و اعلام شده است و مانند اتحاد و ائتلاف‌های حفتر با حامیانش، مخفی نیست».


«صلاح‌الدین النمروش» وزیر دفاع دولت وفاق ملی لیبی

این مقام ارشد دولت وفاق ملی لیبی در گفت‌و‌گو با این رسانه فرانسوی ادامه داد: «ما امیدواریم که (فرانسه) مواضعش را تغییر دهد البته این شرم آور است که فرانسه سال‌ها از حفتر حمایت کرده است».

النمروش با بیان اینکه امکان مشروع شناختن حفتر در تحولات لیبی وجود ندارد، افزود که او یک جنایتکار جنگی است و در جنوب طرابلس در نتیجه اقدامات نیروهای او گورهای دسته‌جمعی پیدا شده است.

او هشدار داد، اگر نیروهای وفادار به حفتر به نقض آتش‌بس در لیبی ادامه دهند در آن صورت دولت وفاق ملی از آتش‌بس خارج می‌شود و حملات به نیروهای حفتر را از سر خواهد گرفت.

دولت وفاق ملی لیبی و دولت شرق لیبی (تحت امر نیروهای حفتر) چند سال است که بر سر قدرت در لیبی جنگ دارند. این دو دولت بعد از یک سال درگیری شدید که منجر به پیشروی‌های دولت وفاق به پایتختی طرابلس شد، مرداد ماه گذشته آتش‌بس اعلام کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها