تشکیل دولت یمنی وابسته به ریاض همزمان با شلیک موشک بالستیک انصارالله

تشکیل دولت یمنی وابسته به ریاض همزمان با شلیک موشک بالستیک انصارالله
شنبه 6 دی 1399 - 16:54

دولت یمنی وابسته به ریاض امروز در حالی در برابر عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهوری فراری یمن سوگند یاد کرد که منابع سعودی از اصابت موشک بالستیک انصارالله یمن به استان جوف در همسایگی با عربستان سعودی خبر دادند.

العالم ـ یمن

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، کابینه جدید یمن به ریاست معین عبدالملک امروز در مقابل عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهوری مستعفی یمن در ریاض پایتخت عربستان سوگند یاد کرد.

هادی هفته گذشته دستور تشکیل کابینه جدید را که متشکل از ۲۴ سمت وزارتی بود،‌ صادر کرد.

تشکیل کابینه جدید یمن در چارچوب اجرای توافقنامه ریاض صورت گرفت که سال گذشته برای پایان دادن به اختلاف میان دولت مستعفی یمن در عدن و شورای انتقالی جنوب به امضا رسیده بود.

۱۳ ماه قبل، مقامات عربستان برای متحد کردن مزدوران سعودی و اماراتی در یمن (دولت فراری، حزب الاصلاح، شورای انتقالی جنوب) یک توافقنامه در ریاض به امضای دولت فراری یمن و شورای انتقالی جنوب این کشور که دربرگیرنده ۲ بخش نظامی و سیاسی بود رساندند.

همزمان با سوگند یاد کردن کابینه جدید یمن،‌ ائتلاف سعودی از شلیک موشک بالستیک از سوی انصارالله خبر داد.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس) به نقل از ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی در یمن، نیروهای حوثی یک فروند موشک بالستیک از استان عمران شلیک کردند که به منطقه ای در استان الجوف اصابت کرد.

به گزارش ایرنا، ائتلاف سعودی تجاوز علیه یمن را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده و تاکنون نتوانسته دستاورد قابل توجهی در این کشور کسب کند. نتیجه این تجاوز کشته و زخمی شدن هزاران یمنی و نابودی زیرساخت‌های این کشور بوده است.

پربیننده ترین خبرها