المالکی: سلیمانی و المهندس بزرگترین توطئه را خنثی کردند

المالکی: سلیمانی و المهندس بزرگترین توطئه را خنثی کردند
چهارشنبه 17 دی 1399 - 16:12

نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق گفت که شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بزرگترین توطئه دشمنان علیه منطقه را خنثی کردند.

العالم – عراق

وی در مراسم سالگرد شهیدان سلیمانی و المهندس در بغداد افزود: این دو برای حمایت از مقدسات به شهادت رسیدند.

المالکی خاطر نشان کرد که به همین دلیل از همه می خواهیم که از حشد الشعبی حمایت کنند تا پشتیبان نیروهای مسلح باشد.

به گفته المالکی، ایران بنا به خواست عراق از این کشور حمایت کرده و به خاطر حفظ حاکمیت عراق در کنار این کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد که باید مقاومت در سطوح نظامی، فکری و فرهنگی ادامه یابد.

فالح الفیاض رئیس حشد الشعبی نیز در این مراسم گفت: فقدان فرماندهان پیروزی را حس نمی کنیم به این دلیل که آنان با ما هستند و با اصول، خصلتها و ارزهایشان زندگی می کنیم، خصوصا که شهید سلیمانی همواره می گفت، فرمانده ای که کارش حق باشد، هرگز به سربازانش در صحنه نبرد نمی گوید که بروید بلکه می گوید که بیایید.

وی افزود که شهید المهندس همواره در جنگ یا صلح به ویژه وقتی شهید سلیمانی به عراق می آمد برای حفاظت از ایشان می کوشید لذا از هیچ تلاشی برای تبیین ارزشها و اصول این فرماندهان فروگذار نمی کنیم.

شیخ مهدی الصمیدعی رئیس اداره فتوای عراق نیز در این مراسم گفت: شهید سلیمانی در جلسه ای به من گفت که دفاع از مسلمانان را وظیفه خود می داند لذا در صورتی که عراق در معرض تجاوز قرار گیرد اولین نفری هستم که برای دفاع از وطن در خط مقدم خواهم بود.

شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق گفت که شهیدان سلیمانی و المهندس، عراق و شرف زنان این کشور را حفظ کردند لذا کسی که به این دو اهانت کند شخصی پست و دون مایه است، 5 هزار سعودی به هدف قتل مردم ما به عراق آمدند و شهید سلیمانی در برابر آنان ایستاد.

پربیننده ترین خبرها