انور قرقاش: در آینده با قطر شاهد مسائل دشوارتری خواهیم بود/ قصد برقراری روابط عادی با آنکارا را داریم

انور قرقاش: در آینده با قطر شاهد مسائل دشوارتری خواهیم بود/ قصد برقراری روابط عادی با آنکارا را داریم
دوشنبه 22 دی 1399 - 11:15

وزیر مشاور در امور خارجه امارات درباره روابط آینده این کشور با قطر گفت که در مرحله بعد مسائل دشوارتری به وجود می‌آید.

العالم - آسیا

به نقل از عربی21 ، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی اعلام کرد که این کشور قصد برقراری روابط عادی با آنکارا داشته که شامل احترام متقابل به حاکمیت دو طرف باشد.

این مقام اماراتی در ادامه از ترکیه خواست تا در روابط با اخوان‌المسلمین تجدید نظر کند تا مناسبات خود با کشورهای عربی را بهبود بخشد.

وی درباره روابط امارات با قطر اظهار داشت نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که هفته گذشته در شهر العلا عربستان سعودی برگزار شد اختلافات با قطر را پایان داد و ابوظبی نیز با اعتماد به عربستان در این پرونده به بحران با دوحه پایان داده است.

قرقاش گفت که مردم کشورهای حوزه خلیج فارس متمایل به آشتی و پایان دادن به درگیری ها هستند؛ اما خاتمه دادن به یک اختلاف طولانی‌مدت همانند اختلافات با قطر نیاز به گام‌های اعتماد سازی در مرحله آینده دارد.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات همچنین تاکید کرد که مرحله آینده شاهد مسائل دشوارتری خواهد بود که باید با شفافیت و عاقلانه با آنها برخورد شود.

انور قرقاش پیش از این اعلام کرده بود که از سرگیری روابط دیپلماتیک کامل میان ابوظبی و دوحه ، زمان‌بر است و این امر به تعامل قطر با ایران، ترکیه و گروه‌های اسلام‌گرا در آینده بستگی دارد.

این در حالی است که «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر اعلام کرد توافق با عربستان سعودی تغییری در روابط دوحه با ایران و ترکیه به وجود نخواهد آورد.

«احمد بن سعید الرمیحی» مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه قطر نیز در واکنش به سخنان انور قرقاش اظهار داشت، ما از سخنان این مقام اماراتی ابراز تاسف می‌کنیم؛ چرا که این سخنان شایسته تلاش‌های صورت گرفته برای حل بحران خلیج فارس نیست. این سخنان در راستای تلاش‌های حاشیه‌ای برای ایجاد شکاف در روند مثبت حل بحران خلیج فارس صورت می‌گیرد و متاسفیم که سخنان قرقاش در سطح تلاش‌های صورت‌گرفته برای حل بحران خلیج فارس نیست.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها