رویترز: پومپئو در سخنرانی امروز ادعای جدیدی علیه ایران مطرح می‌کند

رویترز: پومپئو در سخنرانی امروز ادعای جدیدی علیه ایران مطرح می‌کند
سه شنبه 23 دی 1399 - 08:28

به ادعای رویترز، مایک پومپئو در سخنرانی روز سه‌شنبه خود ایران را به ارتباط با القاعده متهم می‌کند.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، دو منبع مطلع به این خبرگزاری گفته‌اند مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۲۳ دی ماه با استفاده از برخی اسناد، ایران را متهم به ارتباط با القاعده خواهد کرد.

پومپئو در حالی که تنها هشت روز به پایان دولت دونالد ترامپ مانده است، به‌رغم شک و تردیدهایی که در نهادهای اطلاعاتی و کنگره وجود دارد، تلاش می‌کند وارد جزییات این ادعای مضحک شود که ایران به بهشت امن رهبران القاعده تبدیل شده و این گروه را مورد حمایت خود قرار داده است.

مشخص نیست وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود که روز سه‌شنبه در کلوپ ملی مطبوعات ایالات متحده انجام می‌شود چه مواردی را مطرح خواهد کرد. رویترز به نقل از منابع خود می‌نویسد احتمال دارد او اطلاعاتی درباره فرد مظنونی به دست بدهد که ادعا می‌شود مرد شماره دو القاعده بوده است.

به نوشته رویترز، مشاوران جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، معتقدند دولت ترامپ تلاش می‌کند امکان برقراری ارتباط دوباره با ایران را برای دولت بعدی آمریکا سخت‌تر کند. بایدن اعلام کرده است اگر ایران به تعهدات هسته‌ای خود عمل کند، واشینگتن به توافق هسته‌ای وین بازخواهد گشت.

پومپئو پیش از این نیز با مطرح کردن ادعا‌های مضحک، ایران را به ارتباط با سازمان القاعده متهم کرده و از جمله سال ۲۰۱۷، زمانی که رئیس سازمان سی‌آی‌ای بود، مدعی شد «ایران بارها و بارها با القاعده همکاری کرده است». اما او تاکنون شواهدی در این باره ارائه نکرده است.

پربیننده ترین خبرها