وزیر خارجه جدید کره جنوبی فعالیتش را آغاز کرد

وزیر خارجه جدید کره جنوبی فعالیتش را آغاز کرد
دوشنبه 20 بهمن 1399 - 17:46

به دنبال خداحافظی «کانگ کیوانگ وا» وزیر خارجه سابق کره جنوبی از این سمت، «چونگ ایو یونگ» به عنوان وزیر جدید امروز دوشنبه کار خود را آغاز کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش یونهاپ، پیشنهاد انتصاب آقای «چونگ ایو یونگ» ۷۴ ساله برای جانشینی خانم «کانگ کیوانگ وا» به عنوان وزیر امور خارجه، اول بهمن ماه سال جاری ساعاتی قبل از روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور آمریکا اعلام شد.

کارشناسان می‌گویند، این اقدام ، سیگنال سئول برای احیای مذاکرات متوقف شده خلع سلاح هسته ای کره شمالی تلقی شده است.

چونگ به عنوان مشاور عالی امنیتی رئیس جمهوری کره جنوبی تلاش کرده بود میان دو کشور آمریکا و کره شمالی میانجیگری کند، برخی ها از سرگیری مذاکرات هسته ای میان آمریکا و کره شمالی را به تلاش های او نسبت می دهند.

با این حال، چونگ متهم شد که پس از اجلاس دوم کیم و ترامپ، در سال ۲۰۱۹ در ویتنام دو طرف را گمراه کرده است.

خانم کانگ امروز دوشنبه پس از نزدیک به چهار سال قرارداشتن در راس دیپلماسی خارجی کره جنوبی، دفتر کار خود را ترک کرد.

کانگ که از ژوئن ۲۰۱۷ وزارت امور خارجه کره جنوبی را رهبری می‌کرد، ابراز امیدواری کرد جانشین وی «چونگ ایو یونگ» در برنامه هایش به موفقیت برسد.

وی گفت: "من دفتر را ترک می کنم، اما وزارت امور خارجه برای همیشه در اینجا خواهد بود. من پیش بینی می‌کنم وزیر جدید خارجه که نقشی اساسی در روند صلح کره ایفا کرد و پس از یک وقفه کوتاه دوباره به کار بازگشت، به طور فعال وزارت را هدایت کند."

به گزارش ایرنا، کانگ در سخنرانی خداحافظی خود، چونگ را "مناسب ترین گزینه" برای وزارت امور خارجه در "یک دوره حساس برای دیپلماسی و روابط بین کره ای" توصیف کرد.

وی گفت: "من امیدوارم که تحت رهبری جدید، سیاست هایی که ما برای آن تلاش کرده‌ایم پیشرفت زیادی داشته باشد و وزارت خارجه به حرکت خود ادامه دهد. "

کانگ همچنین با اشاره به تصمیم اخیر ایران در آزادی اکثر ۲۰ ملوان نفتکش توقیف شده کره جنوبی گفت که در این ‌مورد احساس آرامش می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها