یمن زیر بشکه‌های آتش!

یمن زیر بشکه‌های آتش!
چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 14:52

کاربران یمنی در شبکه اجتماعی توییتر با راه‌اندازی هشتگی، از جامعه جهانی خواسته‌اند برای شکستن محاصره تحمیلی ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی بر نفت‌کش‌هایی که به مقصد یمن حرکت می‌کنند، فورا وارد عمل شوند.

العالم- داغ‌های مجازی

یمنی‌ها در توییتر هشتگ "#آمریکا_تحتجز_سفن_النفط"( آمریکا نفت‌کش‌ها را توقیف می‌کند) را با هدف شکستن محاصره علیه کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به مقصد یمن ایجاد کرده و طی آن از جامعه جهانی خواسته در جریان درد و رنج‌های یمنی‌ها در نتیجه کمبود مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و دارویی و نیز سوخت قرار بگیرند.

کاربران اعلام کرده‌اند به دلیل کمبود فرآورده‌های نفتی و ایجاد مشکل در روند استفاده از دستگاه‌های دیالیز در بیمارستان‌های یمنی بیش از 3500 بیمار کلیوی در معرض خطر مرگ قرا دارند که مسئول اصلی، ائتلاف متجاوز آمریکایی- سعودی است که نفت‌کش‌ها را در دریا توقیف می‌کند.

کاربران افزودند، سازمان ملل به نقش انسان‌دوستانه خود در یمن عمل نمی‌کند و بلکه با ایالات کتحده و ائتلاف متجاوز در توقیف نفت‌کش‌ها و تداوم محاصره تحمیلی علیه این کشور همدست شده، و همین امر باعث تشدید بحران انسانی و جدی شدن بحران قحطی و گرسنگی شده است.

محاصره ملت بی‌گناه یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی باعث بحران شدید انسانی در این کشور شده و جان هزاران یمنی را گرفته است.

با وجود تلاش‌های انصار الله یمن برای برقراری صلح در یمن، اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها