گشایش دربهای اقیانوس به العالم

يکشنبه 10 اسفند 1399 - 15:02

شبکه العالم در مستند جدید خود تحت عنوان « بوابة المحیط » به معرفی ظرفیت های ویژه اقتصادی منطقه چابهار به مخاطبان عرب زبان می پردازد.

العالم - ایران/ فرهنگی

به گزارش العالم، مهدی امیری تهیه کننده و کارگردان «بوابة المحیط» در معرفی این مستند جدید گفت: این مستند دو قسمتی با نام ایرانی «دری رو به اقیانوس» در خصوص معرفی منطقه چابهار بوده و در یک بخش به موقعیت های راهبردی و ظرفیت های ویژه این بندر در زمینه اقتصادی که در حوزه تجارت و حمل و نقل جایگاه و رتبه بالایی دارد پرداخته ایم و در بخش دوم جاذبه های گردشگری کم نظیر این منطقه که در تمام فصول سال آب و هوای معتدلی شبیه به بهار را می شود در آن تجربه کرد،به نمایش گذاشته ایم.

امیری ادامه داد: از آنجا که بندر چابهار نزدیک ترین مسیر دسترسی کشورهای افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان به آب‌های آزاد است، اهمیت زیادی دارد و یکی از پر رونق‌ترین بنادر کشورمان است.

امیری افزود: دراین مستند به ورود جدی هند و افغانستان به بحث سرمایه گذاری در بندر چابهار که موجب توسعه این منطقه به ویژه بندر شهید بهشتی شده و این بندر را به هاب منطقه ای برای ترانزیت کالای کشورهای مشترک المنافع مبدل کرده است، اشاره می شود.

تهیه کننده «بوابة المحیط» در آخر گفت: آخرین تجهیزات مدرن در منطقه چابهار از جمله در حوزه زیرساخت ها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری کالا تا میزان 15 میلیون تن کالا در سال، انبارداری کالاهای معدنی و ساختمانی، نبود محدودیت در پهلوگیری کشتی و غیره که همگی از قابلیت های ویژه این بندر اقیانوسی است و آن را به نقطه امن برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است، در این مستند به تصویر کشیده شده است.

مستند «بوابة المحیط» به نویسندگی و روایت باسل کعده، مدیریت تصویربرداری مهدی عاشوری و گروه تصویربرداران: مهدی محمدی و امیر حسین نائینی، 10 اسفند ساعت 21 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه به روی آنتن شبکه العالم خواهد رفت.

پربیننده ترین خبرها