قدردانی پاپ از آیت الله سیستانی برای فتوای نجات دهنده اش

قدردانی پاپ از آیت الله سیستانی برای فتوای نجات دهنده اش
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 12:36

پاپ فرانسیس و آیت الله العظمی سید علی سیستانی مرجع عالی عراق در شامگاه شنبه در نجف اشرف دیدار کردند.

العالم - داغ‌های مجازی

در بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است، دو مقام عالی مذهبی درباره چالش های زیاد انسان ها در این دوره و نقش ایمان به خدا و پایبندی به ارزش های والای اخلاقی در غلبه برآنها با یکدیگر سخن گفتند.

به گفته دفتر مطبوعاتی پاپ، این دیدار فرصتی به پاپ داد تا از آیت الله به خاطر فریاد وی و شیعیان در برابر خشونت و دشواری های زیاد در سالهای اخیر برای دفاع از ضعیفان و ستمدیدگان قدردانی کند.

پاپ از آیت الله سیستانی به خاطر فتوای (جهاد کفایی) نجات دهنده عراق و نابود کننده گروه وهابی داعش که سال 2014 بر موصل تسلط یافته بودند،قدردانی کرد.

در فضای مجازی عراق هشتگ #پاپ _قدردانی_می‌کند ترند شد.

کاربران همچنین جانفشانی های الحشد الشعبی و به ویژه فرماندهان شهید ابومهدی المهندس و سپهبد قاسم سلیمانی که با شلیک تروریسم آمریکا در عراق به خون هم غلتیدند، را به یاد آوردند.

وزیر فرهنگ عراق نیز درباره این دیدار گفت : جناب آیت الله سیستانی و پاپ فرانسیس ، بنیاد محکم روابط انسانی را تقویت می کنند .در این دیدار دردهای مردم بدون تبعیض ، نقش ایمان مذهبی و کرامت انسانی ، ستم به مردم به ویژه ملت فلسطین مطرح شد هر دو شخصیت ، یک زبان داشتند که معنایش خرد ، دوراندیشی و دوری از خشونت بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها