یمن: نبرد مأرب به زودی به اهداف خود خواهد رسید

یمن: نبرد مأرب به زودی به اهداف خود خواهد رسید
يکشنبه 8 فروردين 1400 - 06:49

نائب رئیس ستاد نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه نزدیکی نیروهای یمنی به پایگاه گروه‌های تکفیری مرتبط با آمریکا نگرانی این کشور را برانگیخت، گفت: نبرد مأرب به زودی به اهداف خود خواهد رسید.

العالم - یمن

«علی الموشکی» نائب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن سطح قدرت نظامی یمن را ممتاز خواند و گفت: ما پیوسته به سمت بالا بردن آمادگی نیروها و تأمین کلیه ملزومات نظامی و ارتقای صنایع نظامی بومی خود پیش می‌رویم.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، «علی الموشکی» همزمان با شروع هفتمین سال از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن گفت: عربستان سعودی و کشورهای متجاوز به دلیل توانایی‌ها و برنامه‌های خود، متکبرانه وارد نبرد علیه یمن شدند؛ اما با پایداری مردم یمن شوکه شدند و همه زرادخانه آنها در مقابل پایداری یمن از بین رفت.

این مقام نظامی یمن تاکید کرد: نبرد مارب طبق برنامه ریز‌ی‌های انجام شده برای آن پیش می‌رود و عملکرد میدانی با مهارت بالا و تعهد دقیق به برنامه های تعیین شده مشخص می‌شود.

وی افزود: نیروهای خارجی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی و گروه‌های تکفیری از داخل و خارج در صف مقدم نیروهای نظامی متخاصم در مارب هستند و برخی از آنها در گروه‌های تکفیری موجود در چچن، افغانستان و غیره فعال بودند.

الموشکی تاکید کرد: عملیات نظامی در مارب به زودی به اهداف خود خواهد رسید و مردم آن که اسیر زورگویی گروه‌های تکفیری بودند به آزادی خواهند رسید، زیرا نیروهای متجاوز مارب را لانه گروه‌های تکفیری و خارجی قرار داده‌اند و حتی فرزندان مأرب را که از لحاظ سیاسی با آنها همسو نیستند، به قتل رساندند.

نائب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن گفت: آمریکایی همین که دیدند ما به پایگاه‌های گروه‌های تکفیری مرتبط با آنها نزدیک شدیم، نگران شدند و ادامه جنگ برای نیروهای متجاوز به خصوص از نظر هزینه‌های مالی غیرممکن شده است.

وی افزود: ائتلاف عربی در ابتدا متشکل از ۱۷ کشور بود و امروز ائتلاف فقط شامل عربستان سعودی و امارات است که این دو هم با یکدیگر اختلاف دارند و بالاخره نیروهای متجاوز همه انواع سلاحی را که در اختیار دارند به کار گرفتند، اما از لحاظ سیاسی و نظامی در رسیدن به اهدافشان عاجز ماندند.

الموشکی گفت: هیات مذاکره کننده ملی دولت نجات ملی یمن کارهای زیادی برای موفقیت توافق سوئد انجام داد؛ اما طرف مقابل هیچ گام مشابهی برنداشت و سازمان ملل هم نسبت به تجاوز ائتلاف سعودی بی تفاوت بود و هیچ گامی برای مهار سرکشی متجاوزان و مزدورانشان در نقض توافق سوئد برنداشتند.

این مقام نظامی یمن تصریح کرد: روند پاسخ به تجاوز سعودی روند صعودی خواهد داشت، گفت: ما هرگز نمی‌پذیریم که مردم ما با بمباران و گرسنگی بمیرند و ما دست بسته بنشینیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها