دهها پست عالی‌رتبه عربستان در انحصار بن سلمان

 دهها پست عالی‌رتبه عربستان در انحصار بن سلمان
پنج‌شنبه 26 فروردين 1400 - 20:56

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که به حکومت سرکوبگر و ضعیفش مشهور است، 34 مسئولیت را در انحصار خود دارد که به سلطه و دیکتاتوری او دوام می بخشد.

العالم-عربستان سعودی

ناظران، سال های حکومت ملک سلمان بن عبدالعزیز و پسرش محمد -از سال 2015 تاکنون- را سخت ترین سال های پادشاهی عربستان از بدو تاسیس آن می دانند.

اعتبار این پادشاهی در طی سال های گذشته بخاطر جنگ نظامی علیه همسایه اش یمن و قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف سعودی، رو به افول رفته است. موج بازداشتهای سرکوبگرانه علیه شاهزادگان،نخبگان و دانشگاهیان، شکست پروژه های اقتصادی و توسعه ای و افزایش نرخ بیکاری و فقر و بدهی عمومی در بودجه عربستان نیز این مسئله را شدت می بخشد.

به گفته ناظران، کاهش اعتبار پادشاهی سعودی در منطقه و تشدید خشم مردم عربستان، ناشی از حکمرانی ناموفق ولیعهدی است که 34 پست عالی‌رتبه را به انحصار خود درآورده است.

تارنمای ویکی لیکس عربستان 34 پست متعلق به این شاهزاده نادان را برشمرده است که برخی از آنها شامل ولیعهد، وزیر دفاع، معاون نخست وزیر، رئیس شورای امور سیاسی و امنیتی، رئیس هیئت مدیره صندوق سرمایه گذاری عربستان، رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه و ... می شود.

پربیننده ترین خبرها