اختلافات آمریکا و روسیه  چه تاثیری بر منطقه دارد؟

اختلافات آمریکا و روسیه  چه تاثیری بر منطقه دارد؟
يکشنبه 29 فروردين 1400 - 20:27

برخی ناظران معتقدند روابط روسیه و آمریکا، درگیری های راهبردی در منطقه به ویژه در سوریه و عراق و پرونده هسته‌ای ایران به وجود خواهد آورد.

العالم نظرکده

این ناظران افزودند: درگیری روسیه و آمریکا درگیری ژئو استراتژی در اوکراین، منطقه جنوب غرب آسیا، دریای خزر، ایران و مغولستان در چین است.

آنان افزودند: روسیه و چین هم اکنون و پس از عقب افتادگی اقتصادی آمریکا دو ناکامی در مسائل خارجی در دوره ترامپ و حذف نظام تک قطبی، در مرحله بازگشت به درگیری نظام های چند قطبی است و روسیه و چین برای قدرت با آمریکا می جنگند.

آنان تاکید کردند: ایران نقش زیادی در مقابله با طرح آمریکا برای تخریب منطقه و جنگ افروزی در آن دارد و روسیه در همه مواضعش در توافق هسته ای حامی ایران بوده که همین مساله موجب اختلاف با آمریکا در این خصوص شده است.

و اینکه روسیه بیش از همه در پرونده های منطقه تاثیر گذار است حتی بیش از آمریکا بر انتخابات رژیم صهیونیستی تاثیر دارد.

این ناظران افزودند: اختلافات ریشه ای میان آمریکا و روسیه وجود دارد و بارزترین این اختلافات جنگ در سوریه، بلاروس و لیبی است و روسیه توانسته با حمایت از سوریه همه طرح های آمریکا برای تخریب کامل سوریه را ناکام بگذارد.

آنان تاکید کردند: اقدامات آمریکا در منطقه از انهدام عراق و سوریه و موضعش به توافق هسته ای و اکنون نیز جنگ افروزی در اوکراین برای اعمال فشار بر روسیه و نابودی آن است.

برخی تحلیلگران افزودند: آمریکا در صدد ایجاد تنش در سراسر جهان است زیرا در نظام پولی جهان تغییراتی رخ داده و نتیجه آن نیز سقوط نظام پولی بین المللی است که برای حفظ آن در صدد تسلط بر جهان در این دوره و تحمیل سیاست های خود است.

آنان تاکید کردند: آمریکا پس از به قدرت رسیدن بایدن، به سیاست های قدیمی و ایده ژئو سیاسی که پیش از این اعمال می شد و رقابت میان شرق و غرب روی آورد اما بیشتر تمرکزش بر آسیای میانه است.

آنان افزودند: وضعیت اوکراین شاهد افزایش تنش و تشنج است اما این تنش به جنگ میان امریکا و روسیه نخواهد انجامید اما به شکل گسترده ای بر پرونده های منطقه از جمله سوریه ،لیبی ،عراق و افغانستان تاثیر خواهد گذاشت..

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها