انتقاد شدید چین از تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه

انتقاد شدید چین از تحریم های آمریکا و اروپا علیه روسیه
دوشنبه 6 ارديبهشت 1400 - 18:08

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به تحریم آمریکا و چند کشور اروپایی علیه روسیه گفت: چین قاطعانه با اعمال تحریم یکجانبه مخالف است و آن را اقدامی از سر زورگویی و نفرت می داند.

العالم - آسیا

«وانگ ون بین» روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: چین و روسیه شرکای همکاری جامع یکدیگر در عصر جدید هستند و دو طرف در زمینه حفظ حق حاکمیت، امنیت و منافع توسعه همچنان از یکدیگر پشتیبانی خواهند کرد.

وی افزود: در شرایط شیوع جدی کرونا در سراسر جهان و چالش های پیشِ روی بشر، جامعه جهانی باید از طریق همبستگی و همکاری، با تهدیدها و چالش های جدید مقابله و به صورت مشترک به احیای هر چه سریعتر اقتصاد و برقراری صلح و امنیت در جهان یاری کند.

ایالات متحده بتازگی در حمایت از «الکسی ناوالنی» چهره مخالف و جنجالی روسیه، هفت مقام ارشد و ۱۴ شرکت و موسسه روس را تحریم کرد.

مقام‌های آمریکا در توضیح این اقدام خود تاکید کردند که تصمیم به تحریم کارکنان دولتی و موسسات روسی در هماهنگی با کشورهای اروپایی اتخاذ شده است و انتظار می‌رود که این اتحادیه نیز اقدامات مشابهی را در پیش بگیرد.

پیش از این نیز سفرای ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، با تحریم افرادی که در محکومیت «الکسی ناوالنی»، مخالف غربگرای دولت روسیه، نقش داشتند موافقت کردند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها