ادامه حملات مگس های الکترونیکی عربستان علیه فلسطینی ها!

ادامه حملات مگس های الکترونیکی عربستان علیه فلسطینی ها!
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 16:08

ارتش سایبری عربستان(مگس های الکترونیکی) با راه اندازی هشتگ هایی همچنان به تبلیغات خصمانه علیه فلسطینی ها ادامه می دهد و می کوشد تا از همدلی و همدردی با مردم قدس که در معرض حملات وحشیانه صهیونیستها قرار گرفتند، جلوگیری کنند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

مگس های الکترونیکی سعودی در صدد کنار زدن هشتگ هایی هستند که در حمایت از فلسطینی ها و در همبستگی با قدس و غزه راه اندازی شده اند.

مگس های الکترونیکی عربستان تحت نام هایی غیرواقعی در تویتر فعالیت می کنند؛ آنها در راستای عمل به دستورات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای حمایت از مساله ای و یا ضربه زدن به مساله ای دیگر فعالیت می کنند. حملات مگس های الکترونیکی سعودی علیه فلسطینی ها اقدامی جدید نیست بلکه از زمانی که واشنگتن از "معامله قرن" خبر داد، این حملات آغاز شدند.

مقامات سعودی دو سال پیش دهها فلسطینی مقیم عربستان که اغلب از مبارزان و فعالان فلسطینی هستند، تحت بازداشت قرار دادند. برخی از این شخصیتها از رهبران جنبش حماس هستند که دست به فعالیت هایی در راستای هماهنگی می زنند و اقدامات آنها شبیه به فعالیت های یک دفتر نمایندگی است بدون آنکه تهدیدی برای امنیت عربستان ایجاد کنند.

از جمله علل و عواملی که موجب تیره شدن روابط عربستان و حماس شد، پایبندی حماس به روابط استراتژیک خود با محور مقاومت و بویژه با جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان است. با این حال حماس برای ترمیم روابط خود با عربستان تلاش بسیار کرد. اما عربستان همواره قطع روابط با ایران را به عنوان یکی از شرط های خود برای ترمیم روابط تعیین می کرد.اما حماس این شرط سعودی ها را برآورده نمی کرد.

عربستان برای تقویت ائتلاف خود با دولت آمریکا و جلب اعتماد آن، مواضع سنتی و قدیمی خود در قبال مساله فلسطین را تغییر داد و از رسانه های خود خواست تا در راستای مشروعیت بخشیدن به سازش با اسراییلی ها فعالیت کنند و افکار عمومی عربستان و جهان عرب را برای پذیرش سازش با "اسراییل" و دشمنی با ایران و محور مقاومت آماده سازند.

با این حال ارتش سایبری عربستان با راه اندازی هشتگ هایی همچون "حماس تروریست است" از کنار زدن هشتگ "فلسطین مساله من است" عاجز ماند. کاربران شبکه های اجتماعی در داخل عربستان و خارج آن واکنش های تندی به هشتگ های ضد فلسطینی از خود نشان دادند.

"عادل لامی الدهیم" با انتشار ویدئویی توییت کرد: به خدا قسم اگر رژیم اشغالگر میلیون ها دلار هزینه کند نمی تواند قتل کودکان و افراد بیگناه را توجیه کند.

..

کاربری به نام "Frawla" با انتشار تصویر شهید محمد الدره نوشت: این تصویر در ذهن ما فرزندان این نسل حک شده است. آیا گمان می کنید که نسل ما به شما رحم خواهد کرد!

"omar" توییت کرد: اگر به هردلیلی از فلسطینی ها نفرت دارید، دلیل نمی شود که با یهودی ها ابراز همدردی کنید. بهتر است عقل و منطق را بکار بگیرید.

"hossam eldin saleh" نوشت: فلسطین فقط مساله ساکنان آن نیست؛ بلکه مساله تمام افراد امت اسلامی و جهان عرب و تمام آزادگان است.

"محمد سعید" توییت کرد: به مردم بلاد حرمین در عربستان بگویید که خدا را بر عشق و علاقه خود به شما گواه می گیریم. ما از شماییم و شما از مایید، شادی شما شادی ماست و غم و اندوه شما غم و اندوه ماست. این توییت های گمراه کننده نمی توانند بین ما و شما شکاف ایجاد کنند. با آگاهی و هوشیاری و اتحاد ما قطعا تلاشهای آنها با شکست مواجه خواهد شد.

"مظفر بن ناصر" توییت کرد: فلسطین مساله جهان اسلام و یک مساله انسانی باقی خواهد ماند. ما به عنوان عرب این مساله را به ارث برده ایم و نسل به نسل منتقل خواهد شد تا در نهایت فلسطین را یک کشور ببینیم. هیچ گاه فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.

پربیننده ترین خبرها