انفجارهای کابل؛ ۱۰ کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند/ پایتخت افغانستان در تاریکی فرورفت

انفجارهای کابل؛ ۱۰ کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند/ پایتخت افغانستان در تاریکی فرورفت
چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 07:30

سخنگوی پلیس کابل اعلام کرد که انفجارهای سه شنبه شب در غرب کابل پایتخت افغانستان ۱۰ کشته و ۱۲ زخمی بر جای گذاشت.

العالم ـ آسیا

فردوس فرامرز سخنگوی پلیس کابل، اعلام کرد که انفجار اولی ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه شامگاه سه شنبه در منطقه «سرکاریز» در غرب کابل پایتخت افغانستان بز اثر بمب جاسازی شده در یک مینی بوس بین شهری منفجر شد و انفجار دوم ساعت ۲۰ و ۱۵ درمنطقه «گولایی دواخانه» در فاصله ۲۲۰ متری از محل انفجار اولی رخ داد.

وی گفت که زخمی‌های این انفجارها به بیمارستان انتقال داده شده اند و تحت درمان قرار دارند اما از وضعیت آنها تاکنون اطلاعی ندارند. تا کنون شخص و یا گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

هر دو انفجار بر مینی بوس های شهری رخ داده است و این موضوع بیانگر آن است که همه مردم هدف تروریست ها هستند و برای آنها نظامی، غیرنظامی، زن و کودک اهمیتی ندارد.

پایتخت در تاریکی

بنابر گزارش های رسیده، علاوه بر دو انفجار بمب صورت گرفته در کابل که باعث کشته شدن دست کم ده نفر شد، انفجار سومی نیز رخ داده است که به فرورفتن پایتخت در تاریکی منجر شده است.

بمب سوم در شمال کابل در نزدیک خطوط برق‌رسانی منفجر شد، انفجاری که به گفته یک مقام دولتی افغانستان ضربه بزرگی به سامانه برق‌رسانی وارد کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته اما پیشتر گروه‌های وابسته به داعش مسئولیت حمله به تاسیسات برقی افغانستان را پذیرفته بود.

انفحار و حمله تروریستی سه هفته پیش به یک مدرسه دخترانه در غرب کابل نیز ۹۰ دانش آموز را به خاک وخون کشید و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها