خطاب به بوق بن سلمان؛ سعودی و وهابیت دلیل اصلی بحران منطقه

خطاب به بوق بن سلمان؛ سعودی و وهابیت دلیل اصلی بحران منطقه
چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 14:35

اگر حمایت سعودی از مصر در آن روزهای دشوار نبود، چه بسا امروز مصر حیات خلوت فارس‌ها بود و اخوان آن را به ویرانی می‌کشید و تنش‌ها طایفه‌ای به اوج می‌رسید و اوضاع مسیحیت مصر در بدترین شرایط بود.. اگر اخوان یا فارس‌ها یا هر دو با هم به مصر ورود می‌کردند این کشور را ویران و ملتش را ذلیل می‌کرد." این ادعاها در واقع تراوشات ذهنی یک فرد نژادپرست، کینه‌توز و فتنه‌برانگیز و همچنین نادانی است.

العالم- کشکول

اگر خواننده بزرگوار کسی که این اظهاراتِ سخیف، متناقض و فارغ از ارزش‌های اخلاقی و اسلامی و انسانی را بشناسند، مطمئنا دیگر متعجب نخواهد شد؛ چرا که او بوقِ "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی و بوق فتنه‌‌برانگیز، نژادپرستی، و بوق عادی‌سازی با رژیم اسرائیل و صاحب مقوله ننگین "فلسطین قضیه من نیست"، است... بلکه این شخصِ بدنام "ترکی الحمد" است.

این فرقه‌گرایِ نژادپرستی، که عاری از هرگونه ارزش‌ها ولی لبریز از کینه و نفرت علیه ملت‌هایی که تمدن‌های شرقی و در راس آنها تمدن اسلامی را بنا کرده‌اند، به توییت "بیمارگونه‌" علیه ایرانی‌ها و به ویژه مصری‌ها بسنده نکرده، بلکه عکسی قدیمی از "عبدالفتاح السیسی" را که ضمیمه این توییت کرده است که در آن سر "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه سابق سعودی را می‌بوسد تا شاید رضایت او را برای کمک مالی به مصری‌ها جلب کند. در حالی سعودی‌ها به خاطر دلارهای‌شان مصری‌ها را کم‌ارزش می‌دانند که گویا نقش بارز مصر در منطقه را فراموش کرده‌اند.

این توییت نفرت‌برانگیز نشان می‌دهد که روابط میان مصر و سعودی طبق دلخواه آل سعود، یعنی از نوع رابطه ارباب و رعیت نیست. مصر عظیم‌تر از تمام دلارها و نفت آل سعود است؛ توییت الحمد و تصویری که منتشر کرده، به وضوح گویای همین واقعیت است. جهانیان می‌دانند که ربط دادن اخوان المسلمین به ایران برگرفته از جهل و حمافت و نیز برگفته از کینه پنهان سعودی‌ها علیه مصری‌ها و ایرانی‌ها است, زیرا تلاش سعودی‌ها تا به امروز برای کم کردن ارزش و جایگاه منطقه‌ای مصر و مطیع کردن این کشور به سیاست‌های آل سعود شکست خورده است.

از نظر تاریخی نیازی نیست این واقعیت را متذکر بشویم که بیشتر اندیشمندان، فلاسفه و فقها، پایه‌گذاران قواعد زبان عربی در تمدن اسلامی ایرانی‌ها هستند. همچنان که نیازی نیست که یادآوری کنیم که تاج و تخت آل سعود وجود نداشت اگر انگلیس استعمارگر نبود و نیز بیشتر از دو هفته نمی‌توانست دوام بیاورد اگر آمریکا نبود.

تأکید می‌کنیم که اگر مصر و نقش بارز آن در منطقه نبود و اگر ارتش و ملت مصر نبود و نیز اگر ایران و محور مقاومت نبود سعودی "حیات خلوت صهیونیست‌ها" می‌شد. زمانی‌که رژیم اسرائیل و غرب علیه کشورهای منطقه توطئه می‌چینند روی مصر و ارتش آن و نیز روی ایران و محور منطقه هزاران بار حساب باز می‌کنند.

این را به عنوان یک اصل بدون استثنا در نظر بگیرید: "اگر پول سعودی و وهابیت یا با هم وارد کشوری شوند آن را به ویرانی می‌کشند و در آن ویرانی، کشتار، تکفیر، فتنه، القاعده، داعش، جبهه النصره، بوکو حرام بنا می‌کنند." کافی‌ست از مصری‌ها بپرسی که پول سعودی و وهابیت در مصر و سینا چه وضعیتی به وجود آورده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها