هروله سازمان ملل پشت دلارهای نفتی

هروله سازمان ملل پشت دلارهای نفتی
سه شنبه 1 تير 1400 - 22:51

کودکان یمنی اخیرا با برپایی تجمع و راهپیمایی در صنعاء و الحدیده به مواضع شرم آور سازمان ملل در حق هم‌قطاران خود که در ازای دریافت یک مشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اتخاذ شده است، اعتراض کردند.

العالم-درگوشی

سازمان ملل همواره پرچمدار تعصب و جانبداری و بی‌توجهی نسبت به جنایات متجاوزان در مناطق مختلف جهان از فلسطین گرفته تا یمن است.

مواضع جانبدارانه و متعصبانه سازمان ملل در حمایت از رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم در اراضی فلسطین و کشتار جمعی کودکان و فلسطینیان بر هیچ کس پوشیده نیست.

این مواضع سازمان ملل اکنون علیه ملت یمن و مردم مسلمان این کشور که از سرزمین و آبروی خود در برابر هجمه استکباری و تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی دفاع می‌کنند، تکرار شده است.

سازمان ملل در چارچوب طرح‌ها و دیکته‌های استکباری در کنار متجاوزان به یمن قرار گرفت و با صدور گزارشی درباره تجاوز علیه کودکان عربستان را مستثنی کرد؛ همانطوری که پیش از این رژیم صهیونیستی را مستثنی کرده بود و از جنایات صهیونیست‌ها در اراضی فلسطین چشم پوشید.

کودکان یمنی ضمن برگزاری راهپیمایی بزرگ در صنعاء و الحدیده و در دست داشتن تصاویر کودکان شهید و قربانی حملات آمریکایی-سعودی، فاتحه قرائت کردند و شعارهایی در محکومیت مواضع شرم آور سازمان ملل و قرار گرفتن این نهاد بین المللی در کنار قاتلان و جنایتکارانی که بیش از شش سال دست به قتل و کشتار ملت یمن از جمله زن و کودک می‌زنند، سر دادند.

کودکان یمنی در شعارهای خود همچنین هرگونه سکوت سازمان ملل در قبال جنایات ائتلاف سعودی علیه صدها کودک را محکوم کردند و خواستار درج نام عربستان و ائتلاف متجاوز در فهرست ناقضان حقوق کودکان شدند.

مواضع سازمان ملل بخشی از تجاوزات علیه یمن است؛ چراکه تصمیمات سازمان ملل باعث تشویق عربستان به ادامه حملاتش علیه یمن و قتل بیشتر کودکان می‌شود. سازمان ملل امروز با خارج کردن عربستان از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان یمن، بخش بزرگی از تجاوزاتش علیه یمن محسوب می شود و مواضع شورای امنیت جزئی از کشتار و نقض آشکار کودکان و کمکی به ائتلاف سعودی است.

اقدام سازمان ملل در خارج کردن عربستان از فهرست معروف به «فهرست ننگین»، پس از تهدید سعودی‌ها در قطع حمایت مالی و دلار نفتی خود از سازمان ملل صورت گرفت و همانطوری که قبلا بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل گفته بود، این نهاد بین الملی به نفع کشورهای صاحب دلارهای نفتی که نقدی پرداخت می کنند، کار می کند.

سازمان ملل در ازای این دلارها، بی شرمانه چشمان خود را به روی کودکان یمن بست. سازمان ملل گاهی متجاوزان را از فهرست ننگین خارج می‌کند و گاهی به آنها حق تحقیق و بررسی جنایاتی را می‌دهد که در حق کودکان و مستضعفان مرتکب می شوند.

طبق آخرین آمار منتشر شده، پس از شش سال از آغاز حملات سعودی-آمریکایی علیه یمن، بیش از سه هزار و 500 کودک به شهادت رسیده و بیش از چهار هزار نفر دیگر زخمی و هزاران نفر یتیم و آواره شدند. علاوه بر آن، کودکان یمنی از حق حیات و رشد و آموزش و بهداشت محروم شدند و قبل از همه اینا، حتی از آغوش مادران خود که در اثر حملات تجاوزات سعودی-آمریکایی کشته شدند، محروم شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها