وزیران خارجه روسیه و پاکستان درباره اوضاع افغانستان گفت وگو کردند

وزیران خارجه روسیه و پاکستان درباره اوضاع افغانستان گفت وگو کردند
چهارشنبه 23 تير 1400 - 16:49

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با شیخ محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دیدار و دو طرف درخصوص اوضاع افغانستان رایزنی کردند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص مسائل مهم دستور کار منطقه ای و بین المللی با محوریت اوضاع افغانستان گفت و گو و رایزنی کردند.

وزیران خارجه روسیه و پاکستان بر ضرورت تداوم همکاریهای چندحانبه ازجمله در عرصه مبارزه با تروریسم و در حوزه های اقتصادی و بازرگانی تاکید کردند.

به گزارش تاس، لاوروف در دیدار با قریشی گفت: این دیدار فرصت مناسبی است تا مواضع را هماهنگ کنیم.

وی با اشاره به دیدار خود از اسلام آباد در ماه آوریل گفت که در آن دیدار توانستیم وضع روابط دوجانبه و همکاریها در عرصه بین المللی را خوب تجزیه و تحلیل کنیم.

لاوروف با اشاره به مشارکت دو کشور در اجلاس وزیران خارجه سازمان شانگهای آن را نمونه خوبی از همکاریهای دو کشور در سازمان های بین المللی خواند.

لاوروف روزهای ششم و هفتم آوریل از اسلام آباد دیدار کرد و در جریان مذاکرات با قریشی درخصوص افزایش توانمندی پاکستان در عرصه مبارزه با تروریسم با وی گفت و گو کرد.

وزیران خارجه روسیه و پاکستان برای کمک به تشکیل ساختارهای حکومتی در افغانستان توافق کردند. دو طرف درخصوص دورنمای همکاری در عرصه واکسن کرونا و تحویل واکسن اسپوتنیک وی گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه طالبان به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن تر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها