مراسم تحلیف؛ بزرگ‌ترین شکست آمریکا و اسرائیل برای توطئه علیه ایران

مراسم تحلیف؛ بزرگ‌ترین شکست آمریکا و اسرائیل برای توطئه علیه ایران
پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 - 21:07

با وجود کرونا و شرایط خاص حاکم بر جهان، بیش از 115 شخصیت سیاسی از 73 کشور جهان از جمله روسای جمهوری، روسای پارلمان ها، نخست وزیران و وزرای امور خارجه و برخی از وزرای دیگر و ده ها شخصیت برجسته سیاسی جهان برای حضور در مراسم ادای سوگند سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری جدید ایران به تهران آمدند.

العالم کشکول

این درحالیست که امریکا و رژیم اسرائیل با کمک بریتانیا و رسانه های مزدور عربی به دنبال تحریک افکار عمومی جهان علیه ایران به بهانه های مختلف هستند که یکی از این بهانه ها ، حمله به نفت کش اسرائیلی درمقابل سواحل عمان درهفته گذشته بود.

رژیم اسرائیل تلاش می کند تا از این رویداد برای معرفی ایران به عنوان تهدید بهره برداری کند و امریکا و بریتانیا هم دراین زمینه از این رژیم حمایت می کنند و دراین خصوص، می توان دلایل متعدد را بررسی کرد:

اول : رژیم اسرائیل بعد از شکست در تلاش های مکرر خود در تخریب وجهه جمهوری اسلامی و معرفی آن به عنوان گاه به عنوان تهدید هسته ای و گاه به عنوان تهدید منطقه ای ، و نیز شکست در منصرف کردن ابرقدرت هایی - که به توانایی ها و امکانات اقتصادی و علمی ایران واقف هستند – از ایده توافق هسته ای با ایران ، راهی جز انتقال به مرحله جدید که در آن از امنیت آب های بین المللی سخن بگوید، ندارد.

دوم : امریکا که حاضر نیست به خواسته رژیم اسرائیل در عدم بررسی توافق هسته ای با ایران تن دهد ، می خواهد که خواسته های این رژیم در معرفی ایران به عنوان تهدید را به شکل دیگری مثلا درزمینه امنیت دریایی جلب کند، یا اینکه از برنامه موشکی ایران سخن بگوید، و برای متوقف کردن توسعه آن تلاش کند، با وجود اینکه ، برنامه موشکی ایران، برنامه ای دفاعی است و به امنیت ملی ایران مربوط می شود و هیچ کسی حق ندارد از آن صحبت کند، به ویژه طرف هایی مانند امریکا و رژیم اسرائیل که امنیت منطقه را تهدید می کنند و به ساکنان منطقه تعرض می کنند و اراضی آنرا اشغال می کنند.

سوم : امریکا به ویژه بعد از شکست در منزوی کردن ایران و محدود کردن روابط این کشور با کشورهای منطقه و شکست در تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران، ازطریق اعمال فشار بر ایران در زمینه سیاسی تلاش می کند تا جمهوری اسلامی ایران را متقاعد کند که موضع نرم تری دررابطه با توافق هسته ای اتخاذ کند. دراینجاست که امریکا بر" پاسخ جمعی" به حمله به نفت کش اسرائیلی تاکید می کند، با وجود اینکه آن ها هیچ دلیلی درباره عاملان این حمله دردست ندارند و ازاین جا می توان دریافت که این مساله کاملا سیاسی است.

چهارم اینکه : بنت و لبید که به سختی بر مخالف فعلی و رقیب سابق خود یعنی نتنیاهو غلبه کردند، باید گام های خود را در برابر افکارعمومی اسرائیل محکم کنند تا از انتقاداتی که درباره ضعفشان متوجه انان است ، خلاصی یابند، به ویژه پس از شکست اخیر تجاوز صهیونیست ها به سوریه که به مدت ده روز موضوع اول رسانه ها بود.

مساله پنجم : درحالیکه رژیم اسرائیل به ترور دانشمندان ایرانی و به اجرای عملیات خرابکارانه در جمهوری اسلامی و نیز به حمله به مردان مقاومت در سوریه افتخار می کند، چرا ایران حمله ای را که با موفقیت علیه منافع اسرائیل انجام شود، تکذیب کند؟ آیا این اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل مشروع است و پاسخ " احتمالی"ایران به آن حرام و غیرقانونی است؟!

رژیم اسرائیل باید بداند که ایران درصورتیکه بخواهد به تجاوزات این رژیم جواب دهد، پاسخی قطعی و علنی خواهد داد. همان طور که زمانی که امریکا به ترور سردار قاسم سلیمانی اقدام کرد، ایران علنا پایگاه موشکی امریکا درعراق را موشک باران کرد، اما درخصوص تلاش های امریکا و رژیم دست پرورده اش یعنی رژیم صهیونیستی در منزوی کردن ایران و معرفی آن به عنوان یک تهدید، حضور گسترده در مراسم ادای سوگند رئیس جمهوری جدید ایران، با وجود شرایط ناشی از بحران کرونا، نشان دهنده شکست آنان است و و رژیم اسرائیل و حامیانش برخلاف تصورشان ، درتبدیل حمله ای از سوی منابع ناشناس به رژیم اسرائیل به حمله یا تهدید امنیت دریایی ، شکست خوردند و بقیه کشورهای جنگ حاضر به مشارکت در جنگی که جنگ رژیم اسرائیل است، نخواهند شد و درجنگی که هیچ نفعی برای آنان ندارد، مشارکت نمی کنند، مگر اینکه مانند امریکا و بریتانیا سودی برای آنان داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها