عربستان مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد

عربستان مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
پنج‌شنبه 18 شهريور 1400 - 11:33

ائتلاف متجاوز سعودی امروز (پنجشنبه) در دو بیانیه مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد.

العالم - عربستان سعودی

ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد که در دو مرحله سه فروند پهپاد متعلق به حوثی های یمن را در آسمان عربستان سرنگون کرده است.

تارنمای روزنامه «سبق» در این باره نوشت که پدافند هوایی عربستان دو هواپیمای بدون سرنشین حوثی ها را در منطقه «خمیس مشیط» واقع در جنوب عربستان منهدم کرد.

این نشریه همچنین در خبر دیگری ادعا کرد که پدافند سعودی سومین پهپاد متعلق به حوثی های یمن را در آسمان خمیس مشیط سرنگون کرد.

ائتلاف سعودی در بیانیه ای که منتشر کرده همچنین مدعی شد که هدف این پهپادها اماکن غیرنظامی و شهروندان در منطقه جنوبی بوده است.

شهر خمیس مشیط در منطقه «عسیر» در جنوب غربی عربستان سعودی واقع است.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

مقامات نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، مواجه می‌باشند.

ارتش و نیروهای مردمی یمن، حمله موشکی و پهپادی به مراکز نظامی عربستان را حق مشروع خود می‌داند و می گویند که حملات به هدف های نظامی و اقتصادی سعودی ها مادام که محاصره و جنگ چندین ساله علیه یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها