جنایت بحرینی ها علیه امت اسلامی

جنایت بحرینی ها علیه امت اسلامی
پنج‌شنبه 8 مهر 1400 - 18:13

یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز برای افتتاح سفارت این رژیم وارد منامه شد.  

العالم ـ بحرین

این اولین سفر رسمی یک وزیر اسرائیلی به منامه پس از امضای توافق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با بحرین در سال 2020 است.

بحرین چهارمین کشور عربی پس از مصر، اردن و امارات است که این رژیم را به رسمیت شناخت.

رژیم صهیونیستی و بحرین روابط دیپلماتیک خود را رسما از اکتبر 2020 آغاز کردند.

یائیر لاپید علاوه بر افتتاح سفارت، 5 یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بیمارستانی، آب، برق، اقتصاد و فناوری را در این سفر امضا خواهد کرد.

تاکنون 12 یادداشت تفاهم میان بحرین و رژیم صهیونیستی در زمینه هایی مانند حمل و نقل، کشاورزی، ارتباطات و سرمایه گذاری امضا شده است.

دو طرف در اکتبر 2020 با صدور بیانیه ای بدون اشاره به حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت و استرداد اراضی اشغالی فلسطین، بر برقراری روابط کامل دیپلماتیک و افتتاح سفارت تاکید کردند و الزیانی وزیر امور خارجه بحرین خواستار تحقق تشکیل دو دولت فلسطینی اسرائیلی شد.

توافق اسرائیلی اماراتی نیز پس از موافقت تل آویو با تعلیق اجرای طرح انضمام بخشهایی از کرانه باختری با رژیم صهیونیستی حاصل شد.

گروههای فلسطینی عادی شدن رابطه امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای ضمن فراخواندن سفیر خود در بحرین، این توافقات را به ضرر حقوق ملی مردم فلسطین و فعالیت مشترک عربی توصیف کرد.

سازش؛ اذعان به حاکمیت صهیونیست ها بر مسجد الاقصی

روابط میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم اشغالگر مساله تازه ای نیست. در واقع سازش و عادی سازی روابط میان این کشورها و صهیونیست ها، پیش شرطی است که هنگام تاسیس این کشورها مطرح گشت؛ و به این دلیل است که عادی سازی روابط و به رسمیت شناختن این رژیم امروز علنی گشت. و البته علنی شدن این روابط در واقع بر حسب نیاز و مبتنی بر تحولات منطقه و جهان است؛ از این رو شاهد بودیم که در دوره دونالد ترامپ و داماد صهیونیستش برای پیشبرد آنچه که موسوم به "معامله قرن" است، برخی کشورها به سازش با اسراییلی ها روی آوردند.

صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در 16 سبتامبر 2020 تاکید کرد: توافق سازش میان امارات و بحرین در واقع مهر امضایی بر "معامله قرن" است . عریقات نقشه فلسطین طبق معامله یاد شده را نشان داد و گفت: "توافق امارات و بحرین در واقع اذعان به حاکمیت "اسراییل" بر مسجد الاقصی است. امضای امارات و بحرین بر توافق سازش، به معنای امضای معامله قرن است".

عریقات با نشان دادن نقشه فلسطین طیق معامله قرن، خاطرنشان کرد که "وزیر خارجه امارات و وزیر خارجه بحرین در واقع بر این نقشه امضا کردند(که به معنای پذیرفتن آن است). معامله قرن یک نقشه سیاسی ظالمانه در حق فلسطینی هاست".

وی گفت: نقشه یاد شده 33 درصد از خاک فلسطین به همراه قدس شرقی را شامل می شود. بحرین و امارات قبول کردند که مسجد الاقصی تحت حاکمیت اسراییلی ها باشد.

عریقات افزود: کسی که از راه حل دو دولت صحبت می کند بدون آنکه از مرزهای سال 67 و قدس شرقی و مسجد الاقصی و کلیسای قیامت سخن بگوید، در واقع از دولت فلسطین به آن شکل که در معامله قرن آمده است، سخن گفته است. امارات و بحرین با همکاری با "اسراییل" در واقع معامله قرن را اجرایی می کنند.

موضع مردم در قبال سازش

خواه در امارات و یا در بحرین و یا هر کشور عربی مسلمان دیگری، آمال و آرزوها و اهداف و اصول ملت های عرب و مسلمان با اقدامات حاکمان خود که در خدمت امریکا و انگیس و صهیونیست ها هستند، همخوانی ندارد. توافق های ذلت بار این کشورها با صهیونیستها مورد تایید ملت های عرب و مسلمان نیست. این توافق ها در واقع دیکته های غربی ها به حاکمانی است که آینده و حیات سیاسی خود را در گرو دیکته های غرب کردند. آنها منافع و خواسته های غرب را در منطقه به اجرا در می آورند.

امروز در بحرین تظاهراتی اعتراض امیز در محکومیت سازش با دشمن اسراییلی همزمان با ورود یائیر لاپید وزیر خا رجه اسراییلی ها به منامه برگزار شد. مردم بحرین در مناطق مختلف کشور از جمله ابوصبیع و الشاخوره و بویژه منامه به خیابان ها آمدند. آنها از ورود وزیر خارجه صهیونیستها به منامه و آلوده کردن خاک این کشور با افتتاح سفارت خانه خشمگین بودند.

کاربران بحرینی در فضای مجازی نیز هشتگ "بحرین صیهونیست ها را نمی پذیرد" راه اندازی کردند تا تاکیدی بر مخالفت قاطع مردم با این سفر باشد.

جنایتی ملی در حق امت اسلامی

این بحث را با سخنی از جنبش مقاومت اسلامی حماس خاتمه می دهیم؛ حماس امروز تاکید کرد که استقبال بحرین از وزیر خارجه رژیم اشغالگر برای افتتاح سفارتخانه صهیونیست ها در منامه، جنایتی ملی علیه منافع امت اسلامی است.

پربیننده ترین خبرها