تظاهرات علیه نظامیان کودتاگر/ شهدای اعتراضات سودان به ۴۰ نفر رسید

تظاهرات علیه نظامیان کودتاگر/ شهدای اعتراضات سودان به ۴۰ نفر رسید
شنبه 29 آبان 1400 - 13:13

در پی کشته شدن یک معترض دیگر بر اثر اصابت گلوله در تظاهرات چهارشنبه گذشته، کمیته پزشکان سودان از افزایش شمار قربانیان اعتراضات از ۲۵ اکتبر تاکنون به ۴۰ خبر داد.

العالم ـ آفریقا

بنابر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، کمیته پزشکان سودان به عنوان تشکل غیر دولتی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که صبح امروز (شنبه) با جان باختن «محمد آدم هادون» (۱۶ ساله) بر اثر اصابت گلوله به سر و پا در حوادث اعتراضی چهارشنبه گذشته، شمار کشته های اعتراضات این کشور به ۴۰ نفر افزایش یافته است.

همچنین با مرگ این معترض نوجوان، شمار کشته شدگان اعتراضات چهارشنبه گذشته به ۱۶ نفر رسید.

کمیته پزشکان سودانی چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای، از کشته شدن ۱۵ معترض در رویارویی با نیروهای امنیتی که بیشتر آنها از ساکنان شهر «بحری» در شمال خارطوم بودند، خبر داده بود.

به دنبال تظاهرات چهارشنبه گذشته در سودان، خبرنگار العالم در این کشور گزارش داده بود که در این اعتراضات 10 نفر شهید و بیش از 80 نفر زخمی شدند که در واکنش به این جنایت، مردم سودان عزای عمومی اعلام کردند.

نیروهای نظامی که حکومت را در این کشور از طریق کودتا به دست گرفته اند، تلفن و اینترنت را قطع و به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کرده و با آنان درگیر شدند که این درگیری به شهید و مجروح شدن شماری از مردم در خارطوم پایتخت و دیگر شهرهای مهم این کشور منجر شده است.

معترضان با محکوم کردن کودتای نظامی اخیر در سودان، خواستار بازگشت حکومت غیرنظامی به این کشور هستند.

پربیننده ترین خبرها