گفت‌وگوی مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و ولیعهد بحرین

گفت‌وگوی مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و ولیعهد بحرین
يکشنبه 30 آبان 1400 - 12:55

مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و ولیعهد بحرین ضمن دیدار با یکدیگر درباره ایران و روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

العالم ـ بحرین

بنابر گزارش خبرگزاری دولتی بحرین، در نشست دیروز (شنبه) «إیال هولتا» مشاور امنیت ملی اسرائیل و «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین که در حاشیه نشست «گفت‌وگوی ۲۰۲۱ منامه» صورت گرفت، موضوعات دیگری از جمله اهمیت گفت‌وگوی منامه و آخرین تحولات منطقه و جهان مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، شیخ «ناصر بن حمد آل خلیفه» مشاور امنیت ملی و فرمانده گارد پادشاهی، شیخ «سلمان بن خلیفه آل خلیفه» وزیر اقتصاد و دارایی بحرین و «عادل بن خلیفه الفاضل» رئیس سرویس اطلاعات ملی رژیم نیز حضور داشتند.

ولیعهد بحرین اظهار داشت که بحرین مایل است از همه تلاش‌های بین‌المللی برای رشد و شکوفایی منطقه و دستیابی به صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت کند.

وی در ادامه بر لزوم اهمیت ادامه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف به دنبال امضای توافقنامه ابراهیم (عادی سازی روابط) تأکید کرد و مدعی شد که این توافقنامه در تحقق منافع مشترک نقش دارد و افق‌های جدیدی را برای رشد و توسعه روابط دوجانبه می‌گشاید.

به گزارش ایرنا، قرارداد سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

به دنبال امضای این توافق در ۱۸ نوامبر گذشته وزرای خارجه رژیم اسرائیل و بحرین توافق کردند که سفارتخانه های خود را در منامه و تل آویو ایجاد کنند.

پربیننده ترین خبرها