آنتونی فاوچی: گزارش‌های اولیه درباره سویه اومیکرون امیدبخش است

آنتونی فاوچی: گزارش‌های اولیه درباره سویه اومیکرون امیدبخش است
دوشنبه 15 آذر 1400 - 07:28

مقامات بهداشت ایالات متحده روز یکشنبه ۱۴ آذر اعلام کردند، سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» در حالی که به سرعت در سراسر این کشور شیوع می‌یابد، شواهد اولیه حاکی از آن است که احتمالا کمتر از سویه دلتا خطرناک باشد.

العالم ـ آمریکا

به گفته مشاور پزشکی جو بایدن، به نظر نمی‌رسد سویه اومیکرون ویروس کرونا مشکلات فراوانی را در مبحث ابتلای شدید ایجاد کند.
دکتر آنتونی فاوچی، مشاور پزشکی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، و عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید ، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت ارزیابی‌های اولیه درباره سویه اومیکرون ویروس کرونا دلگرم‌کننده بوده است. او افزود البته دانشمندان به اطلاعات بیشتری نیاز دارند تا درباره شدت و سختی اومیکرون نتیجه‌گیری کنند.
گزارش‌ها از آفریقای جنوبی، کشوری که سویه اومیکرون از آنجا شیوع پیدا کرده است، گویای آن است که افزایش میزان بستری شدن نگران‌کننده نبوده است.
فاوچی گفت: «تا اینجای کار به نظر نمی‌رسد که خیلی شدید باشد، اما برای تصمیم‌گیری دراین‌باره که شدت کمتری دارد یا در مقایسه با دلتا بیماری شدیدی ایجاد نمی‌کند، باید واقعا مراقب باشیم.»
او افزود دولت بایدن در حال بررسی لغو محدودیت‌های سفر به ایالات متحده از بسیاری کشورهای آفریقایی است.
سویه اومیکرون در یک سوم ایالت‌های آمریکا، از شمال شرق این کشور گرفته تا جنوب و سواحل غربی آن شناسایی شده است. با این حال سویه غالب ویروس کرونا در ایالات متحده همچنان سویه دلتاست که ۹۹ درصد موارد را تشکیل می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها