توسل وهابیت به حربه سلاح تکفیر علیه معارضان!

توسل وهابیت به حربه سلاح تکفیر علیه معارضان!
شنبه 20 آذر 1400 - 22:47

پس از جماعت اخوان المسلمین و جماعت السروریه یا "الصحوه"، مقامات سعودی این بار جنگی علیه جماعت تبلیغ اسلامی موسوم به "الاحباب" به راه انداخت.

العالم-کشکول

مراجع دینی سعودی به همین سادگی اخوان المسلمین و سروری ها را از دسته گروه های اسلامی خارج کرده و به آنها صفاتی نسبت دادند که کمترین آن، "تروریستی" است. این بار نیز نوبت به "الاحباب" رسید که علاوه بر همه اینها، صفت "بت پرست" نیز به این گروه تعلق گرفت.

عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ وزیر امور اسلامی عربستان فرمانی برای خطیبان مساجد نماز جمعه صادر کرد که در آن مقرر شده بود خطبه این هفته نماز جمعه به "هشدار در مورد جماعت تبلیغ اسلامی "الاحباب" و تبیین گمراهی این گروه و انحراف و خطر آن" اختصاص یابد و تاکید شود که "این جماعت تروریستی است حتی اگر ادعایی خلاف آن داشته باشد". کمتر از سه روز بعد از فرمان وزیر امور اسلامی عربستان، شیخ عبدالعزیز بن عبدلله آل شیخ مفتی اعظم عربستان نیز همه را از جماعت الاحباب برحذر داشت.

فتوای مفتی عربستان توسط ریاست عمومی پژوهش‌های علمی و افتا در عربستان در توییتر منتشر شد. وی درمورد الاحباب گفته بود:" آنها کسانی هستند که در بسیاری از مناسک خود مسلک تصوف را در پیش گرفته اند. آنها به ذکر گفتن اهمیت می دهند... این گروه در شرف اقتدا به بت پرستی است... شریک شدن با آنها تا زمانی که به کتاب و سنت پایبند نشوند حرام است".

مشهور است که جماعت الاحباب در سال 1927 از شمال هند برخاسته تا به تبلیغ و نشر اسلام بپردازد. این گروه بر بینشی معنوی تکیه دارد و اعضای آن از ایمان روحانی برخوردارند. اعضای تشکیل دهنده این گروه مسلمانان هندی، پاکستانی و بنگلادشی و ملت های شبه قاره هند هستند.

روشن است که این تهمت های برنامه ریزی شده و از پیش آماده شده، سلاح وهابیت سعودی است که نه تنها به روی معارضان قرائت تحریف شده اش از اسلام گشوده شده، بلکه کسانی که مانند جماعت الاحباب در این قرائت آن را همراهی نمی کنند و در موضع بی طرفانه ایستاده اند نیز هدف قرار داده است. الاحباب با وجود موضع خنثای خود، یک شبه به گروهی "تروریستی و بت پرست" تبدیل شد که "از قرآن و سنت پیروی نمی کند" و فعالیت آن در عربستان ممنوع است.

ما در این مقاله در موضع دفاع از این گروه نیستیم اما تلاش می کنیم وضعیت آن را که مورد هجمه وهابیون سعودی قرار گرفته نشان دهیم. ده ها هزار تن از پیروان الاحباب در پاکستان تحت نظر هستند و در هند تحت تعقیب قرار می گیرند. آنها همچنین به دست داشتن در انتشار ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای آسیایی متهم می شوند.

از مفتی عربستان که اغلب مسلمانان را تکفیر کرده و از دایره اسلام بیرون رانده، انتظار داشتیم که نظر خود را درمورد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که مقدسات مسلمانان را به تاراج برده نیز ابراز کند. انتظار داشتیم صدای خود را برای غارت عمدی ثروت مردم عربستان توسط آمریکا نیز بلند کند و بگوید که حکم اسلام درمورد جشنواره های مختلط فساد و فحشا در سرزمین حرمین شریفین بخصوص مکه و مدینه که در آن شراب خورده می شود، چیست؟

ما منتظر می مانیم تا نظر ایشان را بشنویم هرچند می دانیم که او درخصوص موارد مذکور دم نخواهد زد و گذر زمان این مسئله را ثابت خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها