سخنرانی هنیه به مناسبت 34 مین سالگرد تاسیس حماس

سخنرانی هنیه به مناسبت 34 مین سالگرد تاسیس حماس
سه شنبه 23 آذر 1400 - 17:22

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به مناسبت سی و چهارمین سالروز تاسیس جنبش حماس، به سخنرانی پرداخت و پیامی را به ملت فلسطین و اهالی کرانه باختری ابلاغ کرد.

العالم - فلسطین

اسماعیل هنیه امروز در این سخنرانی گفت: حمایت از قدس و آرمان‌ها و حقوق ملی فلسطینی ها اقتضا می کند که ما درقالب ملت فلسطین و گروه های فلسطینی دراین مسیر متحد و یکپارچه باشیم.

وی افزود : به طرف مصری آمادگی خود را برای سروسامان دادن به اوضاع فلسطینی اعلام کردیم و حماس امروز بار دیگر تاکید می کند که به هویت فلسطینی خود پایبند است.

هنیه همچنین با اشاره به اختلافات داخلی فلسطینی ها گفت که این اختلافات ، موانعی را در راه سرو مسامان دادن به اوضاع داخلی فلسطینی قرار می دهد.

هنیه اظهار داشت: باید افراد مظنون در کشتار تیراندازی به فلسطینی ها درجریان مراسم تشییع جنازه در اردوگاه البرج شمالی در صور را به طرف های لبنانی ذیربط تحویل داد.

هنیه بر لزوم پایان دادن به بازداشت های سیاسی در کرانه باختری تاکید کرد و گفت موضوع اسرای همه گروه ها در صدر اولویت های ما قرار دارد.

وی تاکید کرد که گردان های قسام برای تحقق توافق جدید برای آزادسازی اسرای فلسطینی تلاش می کند.

وی اظهار داشت : صهیونیست هایی که در بازداشت گردان های قسام هستند، تنها درصورت آزادی اسرای فلسطینی آزاد خواهند شد.

هنیه گفت: کرانه باختری، آتشفشانی درحال جوش و خروش است که نمی توان آتش آنرا خاموش کرد.

وی گفت: جنبش حماس تاکید می کند که فلسطین ، موضوعی اسلامی و عربی است.

هنیه همچنین خواهان از بین بردن طرح عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل شد و گفت رژیم صهیونیستی از کسانی که به عادی سازی روی آورده اند، حمایت نخواهد کرد.

هنیه گفت: حماس وجدان مردم و پرچم ملت و جنبش آزادیبخش ملی است و اقدام بریتانیا در قرار دادن این جنبش در فهرست گروه های تروریستی ، موجب بیم و هراس ما نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها