افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در امارات علی‌رغم واکسیناسیون گسترده

افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در امارات علی‌رغم واکسیناسیون گسترده
سه شنبه 30 آذر 1400 - 18:51

امارات متحده عربی که بخش بزرگی از جمعیت آن واکسینه شده است، بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در چند ماه اخیر گزارش می‌کند.

العالم - امارات

به نقل از آسوشیتدپرس، امارات متحده عربی روز سه‌شنبه بالاترین تعداد موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا را در ماه‌های اخیر ثبت کرد. این افزایش در حالی رخ می‌دهد که سویه اومیکرون در سراسر جهان به سرعت رو به گسترش است و امارات، مرکز توریستی خاورمیانه، برای استقبال از انبوهی از گردشگران در ایام تعطیلات آماده می‌شود.

امارات 452 مورد ابتلا را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده است که شامل دو مورد مرگ می‌شود؛ افزایشی که از اواسط سپتامبر در این کشور عرب واکسینه شده حاشیه خلیج‌فارس مشاهده نشده است. بیش از یک هفته پیش، آمار ابتلا به پایین‌ترین سطح یعنی حدود 50 مورد در روز کاهش پیدا کرده بود، که به این احساس در دبی دامن زد که بدترین وضعیت همه‌گیری به پایان رسیده است و زندگی می‌تواند به حالت عادی بازگردد.

دستور سراسری استفاده از ماسک در خارج از منزل همچنان برقرار است، اما رستوران‌های دبی مملو از افرادی است که بدون ماسک به تردد می‌پردازند.

امارات متحده عربی دارای یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون در جهان است، به طوری که مقامات گزارش می دهند بیش از 99 ٪ از ساکنان واجد شرایط دست‌کم یک دوز دریافت کرده اند. دولت همچنین واکسن‌های تقویتی فایزر را به همه بزرگسالان ارائه می‌دهد.

مقامات بهداشتی امارات اوایل ماه جاری اعلام کردند اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون را در این کشور شناسایی کرده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها