پوتین غرب را به تحریف در بحران گازی اروپا متهم کرد

پوتین غرب را به تحریف در بحران گازی اروپا متهم کرد
پنج‌شنبه 2 دی 1400 - 16:31

رئیس جمهوری روسیه غرب را به تحریف واقعیت ها در مورد بحران گازی اروپا متهم کرد و اتهام اتحادیه اروپا و اوکراین به شرکت گازپروم در مورد ایجاد چنین بحرانی در اروپا را بی اساس خواند و آن را رد کرد.

العالم ـ اروپا

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با شرکت خبرنگاران خارجی و داخلی که بیش از دو ساعت در مسکو ادامه یافت، گفت: شرکت گازپروم به تمام تعهدات خود برای فروش گاز به کشورهای اروپایی عمل کرده است.

وی افزود: گازپروم علاوه بر تعهدات خود حدود ۱۳ درصد بر صادرات گاز خود به کشورهای اروپایی افزوده است و اتهام مبنی بر عدم صدور گاز به این کشورها بی اساس و غیرقابل قبول است.

پوتین خاطرنشان کرد که شرکت های آمریکایی صادر کننده گاز به اروپا، تحویل گاز فشرده به کشورهای اروپایی را متوقف کرده اند و چندین میلیون تن روانه کشورهای آسیای شرقی و آمریکای لاتین کرده اند و چنین بنظر می رسد که قیمت گاز در این مناطق حتی بیشتر از بازارهای گاز اروپایی است.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که اتهام اتحادیه اروپا و اوکراین به شرکت گازپروم کاملا بی اساس است و در واقع تلاش می شود تا وقایع را وارونه جلوه دهند. آنها همیشه دروغ می گویند و واقعیت ها را پنهان می کنند.

وی یادآوری کرد که مخاذن گاز زیرزمینی اروپا بموقع از گاز پر نشده است و علاوه بر آن مسائلی همچون بهار سرد در سال گذشته و کار نکردن برخی از نیروگاه های بادی، بر مسائل موجود افزود.

پوتین خاطرنشان کرد که کشورهای اروپایی باید مسائل گاز خود را حل کنند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که روزانه ۳ میلیون مترمکعب از گاز تحویلی روسیه به آلمان به لهستان و سپس اوکراین بازمی گردد.

وی افزود: اتحادیه اروپا تلاش می کند از کشورهای ترانزیت کننده گاز به طور مشکوک حمایت کند. مصرف کنندگان گاز در آلمان باید از مراجع مربوطه این کشور در مورد بازگشت روزانه ۳ میلیون مترمکعب گاز سوال کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت دولتی نفت و گاز اوکراین علیه شرکت گازپروم به کمیسیون اروپا شکایت و این شرکت را به خودداری عمدی از ارسال بیشتر گاز به بازارهایی اروپایی متهم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها