پیشنهاد نصب یادواره شهیدان سلیمانی و المهندس در همه شهرهای عراق

پیشنهاد نصب یادواره شهیدان سلیمانی و المهندس در همه شهرهای عراق
پنج‌شنبه 9 دی 1400 - 00:13

یک عضو ارشد ائتلاف دولت قانون عراق گفت که خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور کمترین کاری است که باید در سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس انجام شود.

العالم - عراق

«حیدر اللامی» از اعضای ارشد ائتلاف «دولت قانون» به رهبری نوری المالکی گفت که دولت کاظمی باید در سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، به خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق تضمین دهد.

او به وبگاه المعلومه گفت که هیچ چیزی نمی‌تواند شهادت «رهبران پیروزی» را جبران کند و خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق کمترین اقدامی است که باید انجام شود و نباید ادامه حضور آن‌ها تحت هر عنوانی را در عراق پذیرفت.

او تأکید کرد که ابومهدی المهندس به تنهایی به انداره یک وزارتخانه عمل می‌کرد و رتبه او در حد مقام وزیر بود و جنایتی که رخ داد، تجاوز آشکار و بزرگ به حاکمیت عراق محسوب می‌شد.

حیدر اللامی افزود: «منفعت و مصلحت عراق در این است که تمثال و یادواره شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در همه شهرهای عراق به خصوص بغداد نصب شود. خروج نیروهای آمریکایی از عراق می‌تواند انتقامی برای خون آن‌ها باشد.»

در دومین سالروز جنایت آمریکا در ترور شهیدات سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، شهرهای عراق شاهد مراسمات مختلف در یادبود این شهیدان است.

امروز نیز بغداد و میدان التحریر این شهر شاهد حضور گسترده مردم عراق برای برگزاری دومین سالگرد شهادت نیروهای الحشد الشعبی به دست آمریکا بود.

حمله‌ای که در منطقه القائم در استان الانبار و مجاورت مرز سوریه در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹ به مقر نیروهای الحشد الشعبی شد و نزدیک به ۱۰۰ شهید و مجروح به جا گذاشت.

در این مراسم تصاویر رهبران مقاومت به خصوص شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای جنایت القائم بر فراز خودروها به حرکت در آمد و مردم بغداد با تجمع در میدان التحریر علیه آمریکا و جنایات این کشور شعار دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها