رئیس جنبش النهضه و نخست وزیر سابق تونس محاکمه می شوند

رئیس جنبش النهضه و نخست وزیر سابق تونس محاکمه می شوند
چهارشنبه 15 دی 1400 - 20:38

رئیس پارلمان منحل شده و نخست وزیر سابق تونس به اتهام نقض قوانین تبلیغات سیاسی و عدم شفافیت منابع مالی مبارزات انتخاباتی محاکمه می شوند.

العالم - تونس

دادستانی این کشور امروز (چهارشنبه) تصمیم گرفت تا «راشد الغنوشی» رئیس جنبش النهضه و رئیس سابق پارلمان تونس را به همراه «یوسف الشاهد» نخست سابق این کشور به دادگاه معرفی کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های تونس، «نبیل القروی» رئیس حزب «قلب» تونس و برخی از فعالان سیاسی این کشور از جمله «سلیم الریاحی» و «عبدالکریم الزبیدی» همراه با «الغنوشی» و «الشاهد» از سوی دادستان کل تونس به دادگاه بدوی معرفی شده اند.

یادشدگان قرار است برای اتهامات متعدد از جمله نقض قوانین تبلیغات سیاسی، عدم شفافیت منابع مالی مبارزات انتخاباتی و سایر جرایم مرتبط با قانون انتخابات تونس محاکمه شوند.

دادستان تونس تصمیم اتخاذ شده مبنی بر معرفی این افراد به دادگاه را بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور در خصوص انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ اعلام کرده است.

کشور تونس از اواخر ماه جولای (تیر/ مرداد) به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از مقابله با ویروس کرونا، شاهد یک بحران سیاسی است.

رئیس جمهوری تونس در آن زمان در اقدامی غیر منتظره رئیس پارلمان این کشور و همچنین نخست وزیر را از قدرت بر کنار کرد و خود کنترل امور را به دست گرفت.

پربیننده ترین خبرها