سازمان جهانی بهداشت: افزایش 55 درصدی موارد ابتلا به کووید-19 در هفته اخیر

سازمان جهانی بهداشت: افزایش 55 درصدی موارد ابتلا به کووید-19 در هفته اخیر
چهارشنبه 22 دی 1400 - 16:29

به گفته سازمان جهانی بهداشت، ابتلا به کووید-19 در هفته اخیر 55 درصد افزایش یافته است.

العالم _ جهان

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش همه‌گیری خود اعلام کرد تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در هفته گذشته حدود 55 درصد افزایش یافته است اگرچه تعداد قربانیان ثابت مانده است.

در گزارش هفتگی منتشر شده آژانس بهداشت سازمان ملل متحد آمده است در هفته گذشته حدود 15 میلیون مورد جدید کووید-19 و بیش از 43 هزار مورد مرگ و میر ثبت شده است. همه مناطق جهان افزایش موارد ابتلا به کووید-19 را گزارش کردند به جز آفریقا؛ جایی که مقامات شاهد کاهش 11 درصدی ابتلا بودند.

هفته گذشته، سازمان جهانی بهداشت به رکورد بالای 9.5 میلیون ابتلای جدید در یک هفته اشاره کرد و آن را "سونامی" بیماری نامید.

بنا بر اعلام این نهاد، سویه بسیار مسری اومیکرون همچنان به حرکت سریع خود در جهان ادامه می‌دهد و اکنون در حال حذف گونه دلتای غالب قبلی است. به گفته این سازمان، اومیکرون که برای اولین بار در اواخر نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد، تقریباً 59 درصد از تمام موارد جدید ابتلا را به خود اختصاص داده است.

پس از افزایش شدید موارد ابتلا به اومیکرون در آفریقای جنوبی، همه‌گیری در این کشور به سرعت کاهش یافت و کارشناسان معتقدند که این موج اکنون از بین رفته است. سازمان جهانی بهداشت این هفته اعلام کرد که پس از افزایش مداوم موارد ابتلا در سراسر آفریقا، موارد ابتلا در این هفته برای اولین بار کاهش یافت.

دانشمندان در انگلستان و ایالات متحده می‌گویند نشانه‌های اولیه‌ای وجود دارد که ممکن است اومیکرون رو به کاهش گذاشته باشد. اما هنوز مطمئن نیستند که مرحله بعدی کووید-19 چگونه خواهد بود. سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد که قاره آمریکا بیشترین تعداد موارد ابتلا به کووید-19 را در این هفته گزارش کرده است؛ آن هم با افزایش 78 درصدی که ایالات متحده در صدر آن قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها