چرا رژیم اشغالگر به دنبال بیرون راندن اهالی النقب از سرزمین خود است؟

چرا رژیم اشغالگر به دنبال بیرون راندن اهالی النقب از سرزمین خود است؟
يکشنبه 26 دی 1400 - 09:04

مسؤول مرکز مطالعات قدس گفت که نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل با بیرون راندن فلسطینی ها از منطقه النقب تلاش می کند که بر ضعف دولت خود سرپوش بگذارد.

العالم - فلسطین اشغالی

عماد ابوعواد در گفتگو با برنامه «البوصله» که از شبکه خبری العالم پخش می شود ، گفت منطقه النقب برای رژیم صهیونیتسی منطقه ای حساس از لحاظ استراتژیک و جغرافیای جمعیتی است و مساحت آن ۳۵ درصد از مساحت اراضی تاریخی فلسطین را شامل می شود.

وی با اشاره به اظهارات دیوید بن غوریون اولین نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل درباره اهمیت منطقه النقب گفت که اگر نقب را از دست بدهیم ، نبرد در تل آویو را از دست داده ایم.

عواد اظهار داشت : تلاش رژیم صهیونیستی برای بیرون راندن فلسطینی ها از منطقه النقب به علت تراکم جمعیت در منطقه ساحل است و از لحاظ راهبردی نیز به این علت است که دولت اشغالگر احساس می کند بر منطقه النقب کنترل ندارد و نیروهای اشغالگر به اندازه کافی در این منطقه نیستند.

وی با اشاره به اینکه در منطقه النقب فقط یک میلیون شهرک نشینان و ۳۰۰ هزار فلسطینی وجود دارد، گفت مساحت بسیاری وجود دارد که رژیم اشغالگر بخواهد آنرا تحت سلطه خود درآورد.

عواد تاکید کرد : کابینه نفتالی بنت با ضعف و فشارهای بسیار از سوی راستگرایان مواجه است و با اتهاماتی روبرو است، از این رو بنت تلاش می کند تا قدرت خود در برابر فلسطینی ها را از طریق منطقه النقب نشان دهد و آنان را از سرزمین خود بیرون کند.

پربیننده ترین خبرها