پدرسن امیدوار است دور جدید نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه فوریه برگزار شود

پدرسن امیدوار است دور جدید نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه فوریه برگزار شود
پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 - 10:24

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به سوریه ابراز امیدواری کرد که دور جدیدی از نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه فوریه آتی در ژنو برگزار شود.

العالم - سوریه

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به سوریه پس از نشست شورای امنیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدوارم امکان برگزاری دور هفتم نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه در فوریه آتی فراهم شود.

پدرسن در نشست شورای امنیت به اعضای این شورا گفت: برای برگزاری نشست جدید کمیته قانون اساسی سوریه که سوری‌ها هدایت و مالکیت آن را داشته باشند و سازمان ملل کار آن را تسهیل کند، تلاش می‌کنم.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به سوریه با اشاره به اینکه عملکرد کمیته تاکنون ناامیدکننده بوده است، گفت: چالش‌های موجود هنوز تضمین این موارد هستند که هیئت‌ها پیش‌نویس‌های قانون اساسی را ارائه کرده و حاضر به بازنگری در آنها، یافتن نقاط مشترک و یا دستکم همگرایی در مورد موضوعات مورد اختلاف باشند.

او افزود: ما برای تدوین پیش‌نویس قانون اساسی بر اساس دستور کمیته، به عملیاتی نتیجه‌بخش نیاز داریم و کمیته باید برای آن تلاش کند.

پدرسن تاکید کرد: با دو رئیس علی البدل کمیته برای رسیدن به توافق‌هایی روشن در تماس هستم و به محض رسیدن به این توافق‌ها، آماده برگزاری دور آتی نشست‌های کمیته خواهم بود، امیدوارم طی چند ماه آینده چندین دور از نشست‌های این کمیته برگزار شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها