سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن حمله به امارات را تایید کرد/ جزئیات این حمله ساعات آینده اعلام می شود

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن حمله به امارات را تایید کرد/  جزئیات این حمله ساعات آینده اعلام می شود
دوشنبه 11 بهمن 1400 - 10:10

سخنگوی نیروهای مسلح یمن عملیات نظامی بامداد امروز (دوشنبه) علیه امارات را تایید و با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که جزئیات عملیات نظامی گسترده در عمق امارات را در ساعات آینده اعلام خواهد کرد.

العالم-یمن

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح در بیانیه کوتاهی از عملیات نظامی جدید و گسترده ای در امارات خبر داد و افزود که طی ساعات آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

نیروهای مسلح پیش از این به دولت های ائتلاف متجاوز هشدار داده بود که ضربات دردناک بیشتری را متحمل خواهند شد.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در بیانیه خود به شرکت های خارجی، شهروندان و افراد مقیم امارات هشدار داد که برای حفظ جان خود از اماکن و تاسیسات حیاتی فاصله بگیرند زیرا صنعا از توسعه بانک اهداف خود در آینده تردید نخواهد کرد.

منابع خبری دیروز (یکشنبه) گزارش دادند که درپی "عملیات نظامی یمن"، تردد هوایی در فرودگاه امارت متوقف شده است.

این منابع افزودند که "عملیات جسورانه یمن در قلب ابوظبی هم زمان با سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور اتفاق افتاد".

پیش از این، وبگاه الخبر الیمنی دیروز (یکشنبه) به نقل از منابعی در بخش «اطلاعات نظامی» دولت صنعاء از طرح حمله بی سابقه و ویرانگر به امارات متحده عربی و هدف‌گیری ۵۰ نقطه حساس در این کشور خبر داده بود.

این گزارش خاطرنشان کرده، قرار است در عملیاتی به نام «سیل العرم» با نزدیک به ۳۰۰ پهپاد و ۵۰ موشک بالستیک و ۴۶ موشک کروز، شریان‌های حیاتی اقتصادی امارات متحده عربی، در هم کوبیده شود. (سیل العرم اشاره به سیل بزرگی است که به عنوان عذاب الهی بر قوم سبأ در یمن نازل شد. ماجرای این عذاب الهی در آیه ۱۶ سوره مبارکه سبأ آمده است.)

حملات موشکی و پهپادی علیه امارات متحده عربی پس از آن در دستور کار مقاومت یمن قرار گرفت که شبه‌نظامیان «العمالقه» در جنوب یمن با پشتیبانی گسترده تسلیحاتی و لجستیکی و اطلاعاتی امارات دست به حملات وسیع علیه مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن زده و چند منطقه را در استان «شبوه» به اشغال خود در آوردند. اماراتی که در بهمن ۱۳۹۸ مدعی خروج از یمن شده بود، بار دیگر به میزان حضور خود در این کشور افزوده است.

در این باره «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در تهران با اشاره به هزینه های میلیارد دلاری امارات در کنار سعودی‌ها برای تجاوز به یمن گفته است که اماراتی‌ها دو بار اعلام کردند از جنگ یمن کنار کشیده‌اند، ولی این دروغ و حقه‌ای بیش نبود. امارات همچنان در جنگ ضد یمن حضور دارد و نباید (شایعه کنار کشیدن این کشور از جنگ را) باور کنیم و فریب آن را بخوریم.

پربیننده ترین خبرها