سازمان جهانی بهداشت: تعداد مبتلایان به کووید-19 در جهان در هفته اخیر 17 درصد کاهش یافت

سازمان جهانی بهداشت: تعداد مبتلایان به کووید-19 در جهان در هفته اخیر 17 درصد کاهش یافت
چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 14:46

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، کشورهایی نظیر ایران، اردن و افغانستان با افزایش موارد ابتلا به کووید-19 مواج بوده اند.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان در هفته گذشته 17 درصد نسبت به هفته پیش از آن کاهش یافته است، از جمله کاهش 50 درصدی در ایالات متحده، در حالی که مرگ و میر در سراسر جهان 7 درصد کاهش یافته است.

گزارش اپیدمیولوژیک هفتگی آژانس بهداشت سازمان ملل نشان می‌دهد که سویه اومیکرون به طور فزاینده‌ای غالب است - تقریباً 97٪ از همه موارد ثبت‌شده توسط پلتفرم بین‌المللی ردیابی ویروس معروف به GISAID را اومیکرون تشکیل می‌دهد. فقط بیش از 3٪ از مجموع موارد ابتلا از سویه دلتا بوده است.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: «شیوع سویه اومیکرون در سطح جهانی افزایش یافته و اکنون تقریباً در همه کشورها شناسایی شده است. با این حال، بسیاری از کشورهایی که افزایش زودهنگام موارد ابتلا به سویه اومیکرون را گزارش کردند، اکنون از ابتدای ژانویه 2022 کاهش تعداد کل موارد جدید را گزارش کرده‌اند.»

سازمان جهانی بهداشت بیش از 19 میلیون مورد جدید کووید-19 و کمتر از 68 هزار مورد مرگ و میر جدید را در طول هفته از 31 ژانویه تا 6 فوریه گزارش کرده است. کارشناسان می‌گویند مانند همه این آمارها، چنین ارقامی تا حد زیادی تلفات واقعی را نشان نمی‌دهد.

تعداد موارد ابتلا در هر یک از شش منطقه سازمان جهانی بهداشت بجز منطقه مدیترانه شرقی کاهش یافت که جهش 36 درصدی را گزارش کرد، به ویژه با افزایش موارد ابتلا در افغانستان، ایران و اردن.

در اروپا، تعداد موارد ابتلا به این بیماری 7 درصد کاهش یافت - به دلیل کاهش در مناطقی مانند فرانسه و آلمان - حتی در شرایطی که کشورهای اروپای شرقی مانند آذربایجان، بلاروس و روسیه افزایش موارد ابتلا را ثبت کردند. در قاره آمریکا، تعداد موارد ابتلا به این بیماری 36 درصد کاهش یافت و ایالات متحده - تنها کشور با بیشترین آسیب از کرونا - 1.87 میلیون مورد جدید گزارش کرده است که 50 درصد نسبت به هفته قبل کاهش نشان می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها