پنس خواستار نمایش قدرت آمریکا علیه اقدامات کره شمالی شد

پنس خواستار نمایش قدرت آمریکا علیه اقدامات کره شمالی شد
شنبه 23 بهمن 1400 - 13:00

مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت آمریکا باید در مقابله با افزایش آزمایشات موشکی و تحرکات دیگر پیونگ یانگ قدرت خود را به نمایش بگذارد.

العالم - آمریکا

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: پنس در گردهمایی رهبران جهان و مقام های بین المللی در عین حال گفت هنوز هم برای تحقق راه حل صلح بر سر بحران هسته ای کره شمالی امید هست.

پنس گفت: ضعف، شیطان را تحریک می کند و از سرگیری آزمایشات موشکی و اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ از جمله وعده این کشور برای تکان دادن جهان گواهی بر این حقیقت است. وی به ادعای روزهای اخیر پیونگ یانگ درباره مقابله با آمریکا با «تکان دادن جهان» با آزمایشات موشکی اشاره داشت.

پنس اشاره ای به دولت بایدن نکرد اما گفت واشنگتن به اندازه کافی به موج فزاینده آزمایشات موشکی پیونگ یانگ پاسخ نداده و به پیشرفت در روابط دیپلماتیک دولت ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اشاره کرد و مدعی شد این روابط ثابت کرد صلح به دنبال قدرت به دست می آید.

اظهارات پنس در اجلاس گسترش صلح جهانی و امیدواری به تلاش ها برای حل بحران کره شمالی و درگیری چندساله بین کره شمالی و جنوبی مطرح شده است.

«اجلاس سران ۲۰۰۲» توسط فدراسیون صلح جهانی سازمان دهی شده بود و در آن شرکت کنندگانی از هر قاره حضور داشتند. شرکت کنندگان هم به صورت مجازی و هم به طور حضوری در کنفرانس سئول شرکت داشتند و پنس سخنران مراسم افتتاحیه آن در روز جمعه بود.

پنس در مراسمی روز جمعه گفت دولت پیشین آمریکا نشان داد رویای صلح در شبه جزیره کره امکان پذیر است در دولت ما (ترامپ) ثابت کردیم که وقتی آمریکا قوی است صلح امکان پذیر می شود و به اجلاسی که به طور مستقیم با حضور ترامپ و کیم جونگ اون بعد از تحریم اقتصادی بر کره برگزار شد، اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، معاون ترامپ مدعی شد در مواجهه با خصومت‌های تازه از سوی کره شمالی، استقرار تانک‌های روسی در مرز اوکراین، اعزام تعداد بی سابقه ای از هواپیماهای جنگی چین که به سمت منطقه دفاعی تایوان پرواز می‌کنند، مردم آمریکا همیشه برای آزادی خواهند ایستاد و ما همیشه در کنار مردم جمهوری کره خواهیم بود.

واشنگتن تایمز نوشت: تلاش ها برای استفاده از رویکرد دیپلماسی در قبال کره شمالی در سال های اخیر راه به جایی نبرده است.

پربیننده ترین خبرها