پلیس پاریس برای متفرق کردن تظاهرات ضد کرونا از گاز اشک‌آور استفاده کرد

پلیس پاریس برای متفرق کردن تظاهرات ضد کرونا از گاز اشک‌آور استفاده کرد
شنبه 23 بهمن 1400 - 19:36

مناطق مختلف پاریس روز شنبه صحنه اعتراض به محدودیت‌های کرونایی بود.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، پلیس پاریس بر ضد تظاهرکنندگان در خیابان شانزلیزه گاز اشک‌آور پرتاب کرد. آنها با شرکت در تظاهرات با خودرو علیه محدودیت‌های ویروس کرونا با الهام از «کاروان آزادی» کانادا، با بوق زدنن‌های ممتد از دستور پلیس سرپیچی کردند.
پلیس پست‌های بازرسی را در پایتخت فرانسه در جاده‌های کلیدی ایجاد کرد و گفت با موفقیت، دست‌کم 500 وسیله نقلیه را از حرکت به سمت تظاهرات ممنوعه متوقف کرد اما چند ده وسیله نقلیه توانستند به محل تظاهرات وارد شوند و ترافیک را مختل کنند.
نیروهای پلیس در حالی که از تظاهرکنندگان خواستند متفرق شوند، گاز اشک‌آور پرتاب کردند. برخی از معترضان بر روی سقف خودروهای خود در وسط جاده نشستند.
پلیس 300 برگ جریمه را برای رانندگانی که در این تظاهرات شرکت داشتند صادر کرد.
در جایی دیگر، چندین معترض که چاقو، چکش و اشیایی مشابه در اختیار داشتند، در میدان مرکزی پاریس بازداشت شدند.
معترضان در اعتراض به مجوز واکسیناسیونی که فرانسه برای ورود مردم به رستوران‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگر الزامی کرده است، کوشیدند از شمال، جنوب، شرق و غرب به سمت پاریس حرکت کنند. آنها در حین رانندگی برای مردم دست تکان می‌دادند و بوق می‌زدند.
برخی از کاروان‌ها با حرکت در جاده‌های محلی به‌جای بزرگراه‌های اصلی منتهی به پایتخت، کوشیدند از شناسایی شدن توسط پلیس جلوگیری کنند.
تظاهرکنندگان که پرچم‌های فرانسه را به اهتزاز درآوردند و فریاد «آزادی!» سر می‌دادند، به صورت آنلاین سازماندهی شدند. آنها از کامیون‌دارانی که مرکز اتاوا، پایتخت کانادا را محاصره کرده اند و گذرگاه‌های مرزی به سمت ایالات متحده را مسدود کرده اند، الهام گرفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها