تظاهرات انگلیسی ها در اعتراض‌ به اوضاع معیشتی

تظاهرات انگلیسی ها در اعتراض‌ به اوضاع معیشتی
يکشنبه 24 بهمن 1400 - 07:50

هزاران شهروند انگلیسی در اعتراض به بحران هزینه های زندگی در این کشور روز شنبه به خیابان‌ها آمدند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش تارنمای روزنامه دیلی میل، هزاران نفر در کارزاری تحت عنوان «نمی توانم پرداخت کنم» برای اعتراض به هزینه های سرسام آور زندگی که کارگران و خانواده هایشان را تحت تاثیر قرار داده به خیابان های سراسر انگلیس آمدند.

اعتراض ها به بحران هزینه‌های زندگی امروز در سراسر انگلیس در حالی برگزار شده که مردم از تورم و بالا رفتن قیمت انرژی ناراضی هستند.

پلاکاردهایی در میدان پارلمان با نوشته هایی از جمله «از ثروتمندان مالیات بگیرید» نصب شده بود.

گروه «مجمع خلق» تظاهرات‌هایی را با حمایت اتحادیه‌های کارگری در شهرک‌ها و شهرهای سراسر بریتانیا سازماندهی کرد.

«لورا پیدکاک» دبیر گروه مجمع خلق و نماینده سابق حزب کارگر اعلام کرد: مردم می توانند واضح تر از هر زمان دیگری نابرابری در جامعه ما را ببینند؛ در حالی که شرکت هایی وجود دارند که سودهای هنگفتی کسب می کنند و افراد ثروتمند بسیار ثروتمندتر می شوند، بقیه باید رنج بکشند و تصمیمات بسیار دشواری برای تلاش به ادامه زندگی بگیرند.

تارنمای روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت: «شاخص قیمت مصرف کننده» موسوم به (CPI)، شاخص اندازه گیری تورم در انگلیس حاکی است که میزان تورم در ماه نوامبر گذشته ۵.۱ درصد بود، شاخصی که بالاتر از انتظار و پیش بینی اقتصاددانان بود، بهای غذا، پوشاک، لوازم خانگی، علاوه بر آن هزینه رفتن به رستوران و هتل ها نیز افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، تورم در انگلیس با توجه به افزایش بهای غذا، علاوه بر بالا رفتن هزینه انرژی به بالاترین سطح خود در ۳۰ سال اخیر رسیده است. تورم در انگلیس در ماه گذشته میلادی تنها ۵.۴ درصد افزایش یافت، این بالاترین میزان تورم از ماه مارس ۱۹۹۲ میلادی است که هزینه فشار زندگی بالا رفته بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها