رایزنی طالبانی با چارچوب هماهنگی درباره تعیین رئیس جمهور عراق

رایزنی طالبانی با چارچوب هماهنگی درباره تعیین رئیس جمهور عراق
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 19:35

یک منبع سیاسی عراقی از نشست امروز اتحادیه میهنی به ریاست بافل طالبانی با سران چارچوب هماهنگی گروههای سیاسی شیعی، خبر داد.

العالم - عراق

یک منبع سیاسی عراقی در گفتگو با بغداد الیوم اعلام کرد که اتحادیه میهنی به ریاست بافل طالبانی نشستی را با سران چارچوب هماهنگی گروههای سیاسی شیعی (هادی العامری، نوری المالکی و قیس الخزعلی) با موضوع بحران پیش آمده بر سر تعیین رئیس جمهوری جدید عراق، برگزار کرد.

این منبع افزود: علاوه بر بررسی موضوع تعیین رئیس جمهوری در این نشست، روند تشکیل دولت آینده عراق هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز دوشنبه بیانیه‌ای را صادر و رسماً جدیدترین موضع خود در خصوص انتخاب رئیس جمهور آتی این کشور اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش، اتحادیه میهنی کردستان عراق در بیانیه خود تأکید کرده بود که «برهم صالح» گزینه نهایی این اتحادیه برای نامزدی پست ریاست جمهوری است. این اتحادیه عنوان کرد: قصد ندارم گزینه دیگری را به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری معرفی کنم.

اتحادیه میهنی کردستان در بیانیه خود همچنین ضمن غیرقانونی توصیف کردن اقدام پارلمان در اعطای فرصت دوباره برای ثبت نامِ نامزدهای تصدی پست ریاست جمهوری، اعلام کرده بود: شکایتی را در خصوص این اقدام پارلمان، تنظیم خواهیم کرد.

روز گذشته دادگاه فدرال عراق با تشکیل جلسه‌ای صلاحیت هوشیار زیباری، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق را برای نامزدی ریاست جمهوری این کشور رد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها