ادعای بلینکن: افزایش نیروهای روسیه حاکی از حمله به اوکراین در روزهای آینده است

ادعای بلینکن: افزایش نیروهای روسیه حاکی از حمله به اوکراین در روزهای آینده است
پنج‌شنبه 28 بهمن 1400 - 20:44

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین به رغم پایان ضرب الاجل‌های ساختگی قبلی کشورش همچنان ادعا دارد بر اساس اطلاعات، افزایش نیروهای روسیه حاکی از حمله به اوکراین در روزهای آینده است.

العالم - آمریکا

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید ادعا کرد: احساس من می گوید روسیه در چند روز آینده حمله خواهد کرد. آمریکا دلایل لازم را دارد تا باور کند که روسیه مشغول عملیات دروغین است. تمام نشانه هایی که ما داریم می گویند آنها آماده ورود به اوکراین و حمله به این کشور هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل در ادامه ادعاهای خود گفت که ما باید به آنچه روسیه در حال حاضر در قبال اوکراین انجام می دهد رسیدگی کنیم. بر اساس اطلاعات، افزایش نیروهای روسیه حاکی از حمله به اوکراین در روزهای آینده است.

وی در عین حال اذعان کرد ما دقیقا نمی دانیم تحولات چگونه رخ خواهند داد. اما آنچه جهان می تواند انتظار آن را داشته باشد، اینجا بیان می کنم.

وی مدعی شد روسیه قصد دارد برای حمله خود بهانه تراشی کند. این بهانه می تواند یک بمب گذاری ساختگی به اصطلاح تروریستی در داخل روسیه باشد یا کشف گور دسته جمعی ساختگی، حمله پهپادی علیه غیرنظامیان یا یک حمله جعلی و حتی واقعی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی باشد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها