تحرکات مشکوک در استان «المهره» یمن؛ ورود افسران صهیونیست

تحرکات مشکوک در استان «المهره» یمن؛ ورود افسران صهیونیست
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 15:14

منابع آگاه در دولت مستعفی یمن از ورود شماری از افسران صهیونیست به استان راهبردی «المهره» در شرق یمن خبر دادند.

العالم - یمن

منابع آگاه مسئول در دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» در یمن از ورود شمار جدیدی از افسران رژیم صهیونیستی به استان «المهره» در شرق یمن خبر دادند.

به نوشته وبگاه «البوابه الاخباریه الیمنیه»، این منابع اعلام کردند که شماری از افسران و کارشناسان موساد، طی ساعات اخیر با یک هواپیمای نظامی وابسته به ائتلاف سعودی - اماراتی، وارد فرودگاه «الغیضه» شدند.

چند روز پیش نیز شماری از نیروهای مصری وارد فرودگاه الغیضه شده بودند تا در عملیات ائتلاف سعودی در این استان که شاهد حضور نیروهای خارجی مختلف از جمله آمریکایی و انگلیسی است شرکت کنند.

این تحولات همزمان با افشای طرح جدید نیروهای ائتلاف سعودی - اماراتی برای هدف قرار دادن المهره پس از اعزام عناصر داعش از سوی امارات به این استان استراتژیک صورت می‌گیرد.

دی ماه گذشته (دسامبر) بود که منابع یمنی، از پهلو گرفتن یک ناو جنگی آمریکایی حامل شماری کارشناس و نیروی نظامی در سواحل شرقی یمن و انتقال تعدادی دستگاه و تجهیزات نظامی به فرودگاه الغیضه خبر دادند.

«حمید زعبنوت» رئیس کمیته تحصن شهرستان «شحن» نیز اواخر ماه اکتبر گذشته میلادی از ورود نیروهای انگلیسی به فرودگاه الغیضه و ساخت پادگان‌های نظامی در محوطه این فرودگاه خبر داده بود.

همزمان با این گزارش، پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» این خبر را تأیید کرد و نوشت که گروهی از نیروهای آمریکایی و انگلیسی در فرودگاه الغیضه مستقر هستند؛ شهری که افزون بر برخورداری از موقعیتی راهبردی بر گذرگاه‌های تجاری و انتقال انرژی مشرف است.

«علی سالم الحریزی» معاون سابق استاندار المهره چند ماه قبل در کنفرانسی مطبوعاتی به این مسئله پرداخته بود و خبر داده بود که نیروهای انگلیسی «به برخی افراد در المهره آموزش جاسوسی می‌دهند».

منابع نزدیک به جنبش انصارالله یمن نیز در این خصوص به روزنامه لبنانی «الاخبار» خبر داده بودند که که جنبش انصارالله به اطلاعات دقیقی دست یافته که نشان می‌دهد: «نیروهای انگلیسی در فرودگاه الغیضه یک اتاق جاسوسی را مدیریت می‌کنند و از آنجا و با استفاده از چند کشتی از کابل‌های زیردریایی مجاور شهر الغیضه از مخابرات یمن جاسوسی می‌کنند».

فارس

پربیننده ترین خبرها