روسیه همه کارکنان سفارتخانه و کنسولگری های خود را از اوکراین خارج می کند

روسیه همه کارکنان سفارتخانه و کنسولگری های خود را از اوکراین خارج می کند
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 21:55

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که همه کارکنان سفارتخانه و کنسولگریهای این کشور، اوکراین را ترک خواهند کرد.

العالم - اروپا

در بیانیه روز سه شنبه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: هشت سال پیش بر اثر کودتای دولتی در اوکراین، حکومت قانونی این کشور سرنگون و بجای آن نیروهای رادیکال بر سر قدرت آمدند.

در بیانیه آمده است: در وضعیت بوجود آمده، اوکراین دچار هرج و مرج شدید شد و در شرایطی که جرایم بدون کیفر مانده و اقدامات خودسرانه و قانون شکنی ها به اوج خود رسیده بود، در این کشور افراد نامطلوب گرفتار تسویه حساب های سیاسی شده و افرادی که به گونه ای متفاوت با افکار سیاسی قشر حاکم بر این کشور فکر می کردند تحت پیگرد قانونی گرفتند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود به افزایش جرایم و اقدامات دولت اوکراین علیه شهروندان و تبعیض در مورد روس تبارها اشاره و خاطرنشان شده است که نیروهای رادیکال اوکراینی به آزار و اذیت مخالفان دولت پرداختند.

در این بیانیه به فعالیت سایت اینترنتی اوکراینی به نام «میراتوورتس» اشاره شده که در ان اطلاعات سیاستمداران و چهره های اجتماعی که متهم به اقدامات علیه اوکراین می شدند اشاره شده است که از این طریق تحت تعقیب و آزار قرار می گیرند و حتی کودکان نیز در فهرست دشمنان اوکراین ثبت می شدند.

در بیانیه آمده است: از سال ۲۰۱۴ تاکنون سفارت روسیه در کی یف و سرکنسولگری این کشور در شهرهای اودسا، لووف و خارکوف چندین بار مورد حمله قرار گرفته است و علیه مرکز علم و فرهنگ روسیه در کی یف هم چند بار اعمال تحریک آمیز صورت گرفت.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: در شرایط کنونی، امنیت کارکنان سفارت روسیه و سرکنسولگری های این کشور در اوکراین در اولویت قرار دارد و به منظور حفظ جان و امنیت آنها تصمیم گرفته شده است در آینده نزدیک همه آنها از اوکراین به روسیه منتقل شوند.

شب گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش جمهوری های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می شناسد و قراردادهای دوستی و همکاری با سران این دو منطقه امضا کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها