گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه امارات و روسیه؛ تاکید بر روابط دوستانه و راهبردی

گفت و گوی تلفنی وزیران خارجه امارات و روسیه؛ تاکید بر روابط دوستانه و راهبردی
چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 20:16

 «عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود همزمان با اوج گرفتن تنش بین مسکو و کی‌یف بر تمایل تقویت روابط کشورش با روسیه تاکید کرد.

العالم - امارات

به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، در این تماس تلفنی که امروز (چهارشنبه) انجام شد «عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات در گفت و گو با همتای روس خود بر تقویت و دوام روابط دوستانه بین کشورش و روسیه و علاقمندی به توسعه همکاری‌ها بین روسیه و امارات در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

خبرگزاری امارات گزارش داد که شیخ «عبدالله بن زاید» با «لاوروف» درباره روابط دوستانه و شراکت استراتژیک بین امارات و روسیه و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و موضوعات مورد علاقه دو طرف گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه امارات بر تقویت و دوام روابط دوستانه بین امارات و روسیه و رهبران دو کشور و علاقه مندی به تقویت چشم‌انداز همکاری‌های اماراتی - روسی در همه زمینه‌ها به گونه‌ای که منافع متقابل آن‌ها را تامین می‌کند و به نفع دو ملت است، تاکید کرد.

تنش بین روسیه و اوکراین شاهد تحولات سریعی است به ویژه پس از آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه استقلال دو منطقه جدایی طلب «لوهانسک» و «دونتسک» در اوکراین را به رسمیت شناخت و اجازه داد «نیروهای حافظ صلح» به این مناطق اعزام شوند.

آمریکا و متحدانش امروز (چهارشنبه) به دلیل استقرار نیروها در این دو منطقه جدایی طلب که یکی از بدترین بحران‌های امنیتی اروپا در دهه‌های اخیر هستند، فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش دادند.

پوتین امروز (چهارشنبه) گفت که روسیه آماده گفت و گو دیپلماتیک برای یافتن راه حل است اما امنیت ملی خود را بر دیگران مقدم می‌دارد و به تقویت ارتش خود در مواجهه با آنچه که وی به عنوان یک وضعیت دشوار بین‌المللی توصیف کرد، ادامه خواهد داد.

کشورهایی غربی و ژاپن دیروز (سه شنبه) تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کردند و این کشورها تهدید کردند در صورت حمله روسیه، تحریم‌های بیشتری را اعمال خواهند کرد.

آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، استرالیا و ژاپن نیز برنامه‌هایی را برای تحریم بانک‌های روسی و اعضای نخبه این کشور اعلام کرده اند.

در همین حال آلمان پروژه خط لوله گاز روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

پربیننده ترین خبرها