تحولات اوکراین؛ "جهان آزاد" بدون روتوش

تحولات اوکراین؛
شنبه 14 اسفند 1400 - 12:01

بدون در نظر گرفتن نتیجه تحولات و رویدادهای جاری در اوکراین، نتایج آنها زمینه را برای ظهور نظام جدید جهانی فراهم می‌کند که با نظام جهانی فعلی تفاوت‌هایی دارد؛ چرا که در نظام فعلی، آمریکا و ناتو تصمیم‌گیری در عرصه جهانی را به انحصار خود درآورده و اراده خود را بر ملت‌های جهان تحمیل کرده‌اند و هیچ اعتنایی به منافع، امنیت و ثبات این ملت‌ها و حاکمیت کشورها نمی‌کنند.

العالم- تحلیل روز

برخی ممکن است این فرضیه را اغراق‌‌گویی در مورد پیامدهای جنگ جاری در اوکراین میان روسیه و غرب، تلقی کنند اما اصرار روسیه بر جلوگیری از گسترش ناتو به اوکراین و دفاع از امنیت ملی‌اش- حتی به بهای استفاده از سلاح هسته‌ای- و در مقابل، اصرار غرب به رهبری آمریکا بر گسترش ناتو به سمت اوکراین- حتی اگر مجبور شود نقابی را که بیش از 70 سال پشت آن پنهان شده بود- را بردارد، نظام جهانی را در معرض شوک‌های خشونت‌آمیزی قرار خواهند داد.

اینکه چرا روسیه اصرار بر جلوگیری از گسترش ناتو به اوکراین دارد، برای همگان واضح است ولی در این نوشتار، اندکی به دلایل اصرار غرب بر گسترش ناتو در اوکراین می‌پردازیم؛ اصراری که ماهیت واقعی رهبران "جهان آزاد" را به معرض نمایش قرار داده است.

لیندسی گراهامف سناتور آمریکایی یکی از رهبران "جهان آزاد" است که شبانه‌روز علنا خواستار ترور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شده است. در حالی‌که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از تشکیل "ارتش بین‌المللی" متشکل از مزدورانِ کشورهای مختلف- 16000 مزدور- خبر داده است. بلافاصله الیزابت تراس، وزیر خارجه انگلیس حمایت خود را از تشکیل چنین ارتشی برای جنگیدن در اوکراین با شعار ادعایی "آزادی و دموکراسی"، اعلام کرده است.

دولت اوکراین اعلام کرده که برای هر یک از این مزدوران ماهانه 3500 دلار کمک مالی خواهد کرد. با این حال، احزاب اروپایی و غیر اروپایی برای حمایت از به اصطلاح "مبارزان آزادی" خیز برداشته‌اند برخی طرف‌ها وعده داده‌اند که روزانه حدود 1000 تا 2000 دلار پاداش برای هر "مبارز" پرداخت کنند، برخی احزاب نیز دستمزد روزانه هر مبارز را حدود 3 هزار دلار اعلام کرده‌اند.

در این میان، یک کشور غرب که رهبر "جهان آزاد" به‌شمار می‌رود به کمک پولی و تسلیحاتی برای "آزادی و دموکراسی" در اوکراین بسنده نکرده بلکه مزدورانی را با هزینه خودش به اوکراین گسیل می‌کند این کشور، آمریکا است. در همین راستا، سازمان اطلاعات روسیه فاش کرد که آمریکا داعشی‌ها با تابعیت روسیه و برخی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را از پایگاه "التنف" در سوریه به اوکراین منتقل می‌کند.

برای اینکه واقعیت "جهان آزاد" و دروغ‌ها و ارتش‌های مزدورش در اوکراین آشکار نشود پلتفرم یوتیوب شبکع‌های تلویزیونی روسیه "آر تی" و "اسپوتنیک" را در سرتاسر اروپا مسدود کرده است. کمیسیون اتحادیه اروپا نیز پخش شبکه‌های تلویزیونی "آر تی" و "اسپوتنیک" را در سرتاسر اتحادیه اروپا ممنوع اعلام کرده است. شعبه فرانسویِ آر تی روسیه و به‌ویژه رئیس این شبکه که در قلب "پایتخت نور"- پاریس- است، پیام‌های توهین آمیز و تهدیدآمیزی دریافت کرده است.

این "جهان آزاد" جهانی نژادپرستی، قلدر، حریص، دروغگو، فریبکار و تحت حاکمیت باندهای مافیایی دلالان اسلحه و مزدورانی است که شعار آزادی و دموکراسی سر می‌دهد چنین جهانی بعد از تحولات اوکراین، هرگز نخواهد توانست به ایفای نقش ریاکارانه علیه ملت‌‌ها ادامه دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها