کاهش شدت اعتراضات اسرای فلسطینی در پی عقب نشینی رژیم اسرائیل

کاهش شدت اعتراضات اسرای فلسطینی در پی عقب نشینی رژیم اسرائیل
جمعه 20 اسفند 1400 - 10:46

به دنبال کوتاه آمدن مسئولان زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل از برخی اقدامات تعرض آمیز خود علیه اسرای فلسطینی ، اسرا اعتراض های خود علیه مسئولان زندان های این رژیم را به حال تعلیق درآورده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد : اسرای فلسطینی ، اقداماتی را که از بیش از یک ماه پیش آغاز کرده بودند و شامل نافرمانی از قوانین زندان بود، به حالت تعلیق درآورده اند.

به موجب بیانیه یاد شده ، در پی تصمیم مسئولان زندان های اسرائیل در رابطه با گیت های الکترونیکی و بازرسی های شدید ، اسرای فلسطینی این تصمیم را اتخاذ کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که اسرا همچنان آماده هستند تا از 25 مارس اعتصاب خود را برای تحقق بقیه خواسته هایشان ازسرگیرند.

بعد از موفقیت 6 اسیر فلسطینی در فرار از زندان های اسرائیل که دوباره بازداشت شدند، مسوولان زندان ها ، اقداماتی را برای مجازات اسرای فلسطینی درپیش گرفتند که با اعتراض آنان مواجه شد.

حدود 4500 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر در اسارت به سر می برند که 500 نفر از آنان ، بازداشت اداری ( بدون محاکمه و بدون تفهیم اتهام ) هستند.

مصطفی ابوعره از مسئولان حماس پنج شنبه شب گفت که نبرد اسرا در داخل زندان های رژیم اشغالگر همچنان به قوت خود باقی است و این ، تلاشی از سوی اسرا برای حفظ کرامت انسانی آنان و حفظ دستاوردهایی است که طی سال ها کسب کرده اند.

وی با اشاره به برخی از اقدامات اسرای فلسطینی از جمله اعتصاب غذا ، گفت اعتصاب غذای جمعی اسرا، بیش از هر اقدام اعتراض آمیزی می تواند موجبات دستپاچگی مسئولان زندان های رژیم اسرائیل را فراهم کند.

این مسئول حماس خواهان حمایت ملت و موسسات و گروه های فلسطینی از اسرا به منظور رسوا کردن رژیم اسرائیل به خاطر اقدامات تجاوزکارانه اش علیه اسرا شد.

پربیننده ترین خبرها