اروپا و کابوس قطع ارتباط با روسیه

اروپا و کابوس قطع ارتباط با روسیه
شنبه 21 اسفند 1400 - 15:15

کارشناسان معتقدند پروپاگاندای آمریکایی در جنگ روسیه به نتیجه نخواهد رسید و همانطور که پروپاگاندای کلاه سفیدها در سوریه شکست خورد، این هم شکست می خورد.

العالم - نظرکده

کارشناسان روابط بین الملل می گویند پروپاگاندایی که آمریکا در عملیات نظامی روسیه در اوکراین به خدمت گرفته اند دقیقا همان پروپاگاندای 2012 در سوریه است و روسیه با انتشار اسناد و مدارکی از تحرکات گروه های تروریستی، دروغ های آمریکا را برملا کرده است. پوتین همچنین به طور تلویحی گفته است که اسناد سری بسیاری در اختیار دارد که آمریکا و متحدان اروپایی اش را رسوا می کند.

کارشناسان روابط بین الملل خاطرنشان می کنند که تهدیدهای آمریکا علیه روسیه قبلا هم در سوریه به کار گرفته شده اند اما کاری از پیش نبرده اند زیرا آنچه که حرف آخر را می زند، موازنه قدرت است.

این کارشناسان خاطرنشان می کنند که آمریکا اگر واقعا قصد دخالت در مسأله اوکراین را داشت قطعا بهانه ای برای این مداخله پیدا می کرد. اما نکته این است که این کشور صرفا در حال صحنه سازی برای طرح اتهامات هر چه بیشتر علیه روسیه و عملیات نظامی این کشور است.

آنها معتقدند که انتشار فیلم های جدیدی از اقدامات کلاه سفیدها از طریق شبکه های عربی و غربی برای متهم کردن روسیه، فیلم های جعلی هستند که گروه های تروریستی طبق عادتی که در سوریه داشتند، تهیه و جعل کرده اند.

کارشناسان روابط بین الملل با اشاره به ادعای حمله به مدرسه ای در اوکراین - که توسط نماینده روسیه در شورای امنیت تکذیب شد -، می گویند که این دروغ ها همان دروغ هایی هستند که کلاه سفیدها در سوریه ترویج می کردند.

دیپلمات های سابق روس خاطرنشان کرده اند که اعضای اتحادیه اروپا نگران قطع رابطه با روسیه هستند چون در این صورت بیش از پیش زیر سلطه آمریکا خواهند رفت.

این دیپلمات ها تصریح می کنند آمریکا سعی دارد روابط اروپا و روسیه را هر چه زودتر قطع کند اما اتحادیه اروپا به خصوص اروپای قدیمی شامل فرانسه، آلمان، اتریش و دیگر کشورها می دانند که این قطع رابطه فقط منافع آنها را به خطر می اندازد.

دیپلمات های سابق روس می گویند که درست است که تحریم اقتصادی، شرایط دشواری را برای روسیه ایجاد می کند اما روسیه خود را برای این وضعیت آماده کرده است و به زودی قویتر از گذشته از این شرایط خارج می شود. و بازار نفت و گاز خود را هم حفظ می کند در حالی که اتحادیه اروپا هیچ راه حلی برای بحران انرژی نخواهد یافت و همچنان محتاج روسیه است.

پربیننده ترین خبرها