انتقام بن سلمان از مخالفان با بزرگترین اعدام گروهی در تاریخ عربستان سعودی

انتقام بن سلمان از مخالفان با بزرگترین اعدام گروهی در تاریخ عربستان سعودی
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 18:37

کاربران شبکه‌های اجتماعی از اعدام 81  نفر از جمله 7 یمنی و یک سوری در عربستان سعودی که بزرگترین اعدام گروهی در تاریخ معاصر این کشور به حساب می آید، به شدت خشمگین شدند.

العالم داغهای مجازی

وزارت کشور عربستان سعودی از اعدام هشتاد و یک نفر به اتهام اقدامات تروریستی و ارتباط با یک مخالف خارجی خبر داد. وزارت کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد اعدامیها؛ یمنی‌هایی بودند که یک گروه تروریستی تشکیل دادند. همچنین برخی منابع آگاه اعلام کردند حدود 40 نفر از اعدامی ها، اهالی منطقه قطیف شرق عربستان هستند

مقامات سعودی با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات خود علیه پیروان اهل بیت علیهم السلام در الاحساء و قطیف و علیه مخالفان صلح طلب سعودی، ، با اعتقاد بر سرپوش گذاشتن بر این اعدام ها در صورت همزمانی اعدام آنان با عناصر تکفیری وهابی گروه های داعش و القاعده،عمدا از روش اعدام گروهی استفاده می کنند.

اپوزیسیون سعودی، دادگاه‌های عربستان را دادگاه‌های سیاسی مطلق و تصمیمات قبل از محاکمه افراد را ساختگی توصیف کرد و اینکه اعدام‌ها به دستور محمد بن سلمان صادر می‌شود و رژیم سعودی با عنوان " مبارزه با تروریسم " برای کشتارهولناک جوانان خواهان آزادی بیان و حقوق مشروع خود سوء استفاده می کند.

برخی نهادها و شخصیت‌های سیاسی یمنی اقدامات عربستان سعودی را محکوم کردند، به گونه ای که کمیته ملی امور زندانیان یمن اعدام دو زندانی از ده‌ها زندانی یمنی توسط رژیم سعودی را محکوم و خاطرنشان کرد این یک سابقه خطرناک و دارای عواقب وحشتناکی است که به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

نصر الشمری، سخنگوی جنبش نُجَباء عراق، اقدام جنایتکارانه مقامات سعودی علیه گروهی از شهروندان شیعه و دیگر کشورها را محکوم کرد. گردان های حزب الله عراق نیز گفتند: رفتار حکام سعودی با پیروان اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در سرزمین نجد و حجاز، دلیل روشنی بر وحشیگری و تشنگی آنان به خون است و ثابت می کند آنان برای بشریت خطرناک هستند.

گروه های حقوق بشر، عربستان سعودی را به اعمال قوانین محدودکننده آزادی بیان سیاسی و مذهبی متهم کرده و از این کشور به دلیل مجازات اعدام متهمان خردسال دستگیر شده انتقاد می کنند.

کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار این خبر هشتگ های متعددی از جمله (# قطیف - # پادشاهی_مرگ - #سومین_قتل عام) راه اندازی کرده و این کشتار هولناک را محکوم و خاطرنشان کردند چشم انداز 2030 و جشنواره هایی که در حال تبلیغ است،ویترینی برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی است که علیه حقوق بشر انجام می شود

این فعالان همچنین سانسور رسانه ای و سکوت غرب را محکوم کردند، زیرا هر حادثه‌ای که در کشورهای دیگر رخ می‌دهد اطلاع رسانی‌ شده و رویدادها بنا به سلیقه آنان در رسانه‌ها بزرگ‌نمایی می‌شود، اما رسانه‌ها دهان خود را به روی بزرگ‌ترین اعدام گروهی در تاریخ معاصر عربستان سعودی می بندند.

پربیننده ترین خبرها